اهمیت نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت در جامعه

مشهد (پانا) - مسئول بسیج فرهنگیان خراسان‌ رضوی عنوان کرد معلمان در نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموز و جامعه، مسئول هستند و اهمیت بالایی دارند.

کد مطلب: ۱۳۱۷۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت در جامعه

مهدی بهرامی، مسئول بسیج فرهنگیان خراسان رضوی به پانا گفت: «نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت و در خودسازی متعلم و دانش‌آموز و جامعه‌سازی کاملا واضح است.»

وی افزود: «هر زمان که یک حرکت و نیاز اجتماعی در جامعه اسلامی باشد، ایفا کردن نقش آن‌ها بسیار مورد تایید است. هدف از این فراخوان یک اعلام آمادگی و امتحان بود که می‌خواستیم در وضعیت موجود از خواهران به عمل بیاوریم، رسالت اصلی آن‌ها همان رسالت فرهنگی و بصیرتی و تربیتی است که در نهاد مدرسه دارند.»

بهرامی اظهار کرد: «نقش دانش‌آموزان و معلمان در قالب گردان‌های کوثر با تفکر بسیجی و انقلابی برای خلق نگاه انقلاب اسلامی، بیان دستاوردهای انقلاب و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ایجاد روح حماسه و امیدآفرینی در نسل جوان ما بسیار موثر است.»

وی بیان کرد: «در فریضه جهاد تبیین و طرح تحول و پیشرفت مدرسه و مبتنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دوره‌هایی برای آماده‌سازی این‌ها و یک سیر مطالعاتی داریم که به امید خدا این بزرگواران برای نظام تعلیم و تربیت ورود می‌کنند.»

بهرامی در ادامه گفت: «در ناآرامی‌های اخیر می‌بینیم دانش‌آموزان ما در این صحنه‌ها یک سری اعمال و رفتارهایی مبتنی بر ناآگاهی داشتند که به دلیل محتواهای نامناسب در فضای مجازی است. نسل امروز، نسل دهه هشتادی‌ها و به قولی نسل دهه نودی‌ها در فضای مجازی رشد کردند. به‌ویژه در این یکی دو سال اخیر فرصت عمق‌بخشی در خیلی از مسائل برای نسل جوان و نوجوان ما مهیا نبوده، بنابراین معلم خیلی می‌تواند در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و در واقع امیدآفرینی و تبیین مسائل روز برای دانش‌آموز داشته باشد.»

وی در پایان گفت: «بنابراین نقش معلم یک نقش تبیینی، نقش آگاهی‌بخش و نقش محوری در نظام تعلیم و تربیت است.»

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا زراعت کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار