دبیران و اولیای مدارس هرگونه فرصت‌‌طلبی را از حریمِ امنِ مدرسه دور سازند

تهران (پانا) - در بیانیه دبیرخانه‌های راهبری کشوری گروه‌های آموزشی تصریح شد؛ دبیرخانه‌های کیفیت بخشی به فرایندآموزش متوسطة اول، مرزبندی صریح خود را با جریاناتی که قصد حاشیه‌سازی و ناامنی در روند تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور را دارند اعلام کرد از دبیران و اولیای مدرسه تقاضا دارد امکان هرگونه فرصت‌‌طلبی را از حریمِ امنِ مدرسه و کلاس درس دور سازند.

کد مطلب: ۱۳۱۷۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
دبیران و اولیای مدارس هرگونه فرصت‌‌طلبی را از حریمِ امنِ مدرسه دور سازند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به نام دانای توانا

«دانش اندر دل چراغ روشن است»

سالِ تحصیلیِ جدید درحالی آغاز شد که با گذشت بیش از ۲۵ ماه آموزش غیرحضوری، جامعۀ دانش آموزیِ کشور دچارِ افتِ تحصیلی و آسیب های روحی و روانی شده بود. این در حالی است که نیاز به تعامل و ایجادِ ارتباطِ دوسویه عامل بسیار مهم و قابل‌تأملی در کیفیت بخشی به آموزش است.

این مسئله اهمیت تعامل در آموزش را بیش از گذشته نشان داد و نقشِ نهادِ مدرسه در ایجاد محیطی امن برای برقراری روابط میان والدین و اولیای آموزشی و تداوم بخشی به آموزش معنادار در آموزش‌وپرورش را بیش از پیش نمایان ساخت.

ازهمین‌رو پیداست حضور منظم در کلاس های درس و فراهم نمودن محیطی علمی و شاداب از خدمات مفید و مؤثر به دانش آموزان است تا با امکان ارائه بازخورد در مسیرِ جبرانِ افتِ تحصیلیِ پدیدآمده، گامی در زمینۀ اصلاح و ارتقای بهره وری آموزشی برداشته شود.

لذا دبیرخانه های کیفیت بخشی به فرایندآموزش متوسطة اول، مرزبندی صریح خود را با جریاناتی که قصد حاشیه‌سازی و ناامنی در روند تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور را دارند اعلام نموده، از دبیران و اولیای مدرسه تقاضا دارد امکان هرگونه فرصت‌‌طلبی را از حریمِ امنِ مدرسه وکلاس درس دور سازند.

امید است معلمان در سال تحصیلی پیش رو، به‌عنوان مهم ترین عامل کیفیت بخش به آموزش کشور، ضمن به روزآوریِ حرفه ای و پایش فرآیندهای آموزشی، با حضور فعال در کلاس های درس، مسیر پیشرفت و افتخار آفرینیِ یادگیرندگان را بیش از گذشته هموار سازند و نقش تسهیل گری و راهبری خود را در آموزشِ دانش آموزانِ کشورِ عزیزمان ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار