در هفتمین گردهمایی مجازی ائمه جمعه کشور مطرح شد:

مهرانگیزی، محبت و تقویت ارتباطات اجتماعی، جزو فوریت‌ها در جامعه است

تهران (پانا) - حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، خطاب به شرکت‌کنندگان در هفتمین گردهمایی مجازی سال جاری، با قدردانی از ائمه جمعه کشور، به‌واسطه ایفای نقش فعال، بانشاط و جدی در صحنه مقابله با فتنه‌انگیزی دشمنان خارجی تصریح کرد با همت و مجاهدت شما، اولین اقدام ملی و مردمی در اعتراض به اغتشاشات، روز اول مهرماه رقم خورد و شاهد آن نمازجمعه متفاوت و سرشار از جمعیت، حضور پرشور مؤمنان و راهپیمایی سدشکن پس از خطبه‌های بصیرت‌آفرین شما بودیم که در نهایت، این تصمیم به‌وقت، ضربه جدی به دشمن وارد کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مهرانگیزی، محبت و تقویت ارتباطات اجتماعی، جزو فوریت‌ها در جامعه است

به گزارش مرکز ارتباطات و رسانه نهاد نمازجمعه، در این گردهمایی مجازی که با حضور قریب به 690 امام جمعه برگزار شد، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با تبیین الگوی نبوی در مواجهه با فتنه‌ها و مسائل مشابه که بر سه اصل حکمت، رحمت و عزت استوار است، گفت : برخورد با جریان کفر و نفاق، به حضور محکم، باصلابت، نفوذناپذیر و فعال در محیط کارگزاری ولایت الهی نیاز دارد و مسئولان، ضمن اشراف نسبت به تحرکات دشمن خارجی، باید اهل تصمیم‌های بزرگ و اقدام به‌موقع باشند و از رفتار محافظه‌کارانه که سم حرکت انقلابی است پرهیز کنند.

حاج علی اکبری افزود: ما می‌توانیم تجلی سیره نبوی را در سیما، سخن و عمل امام عزیز و عالیقدر خود ببینیم که چگونه در شرایط فتنه‌گون، حکیمانه، رحیمانه و عزیزانه مواجه می‌شوند. از این رو به عموم نخبگان توصیه می‌کنم مکرر به تحلیل‌های رهبر فرزانه انقلاب در خصوص فتنه اخیر مراجعه کنند.

وی ادامه داد : اکنون در شرایط ادبار فتنه هستیم که پس از اقبال و برافروختگی حادث می‌شود و در این مرحله، تفکر، عمق‌یابی و اتخاذ مبانی دقیق اهمیت پیدا می‌کند. وقتی آتش‌ها مهار می‌شود، از دل تهدیدها و فتنه‌های آخرالزمانی، فرصت‌ها پدیدار می‌شوند. نظام اسلامی از فتنه اخیر فاتح و سربلند بیرون آمد و باید بدانیم که دشمنان چه اراده‌ای داشتند و در صدد چه ضربه‌هایی بودند و ما در چه موقعیتی هستیم. جامعه به خواست دشمن پاسخ نداد و همراهی نکرد. جامعه ظرفیت نشان داد و البته خواص یک بار دیگر امتحان و ظرفیت‌سنجی شدند و برخی، تحلیل‌های انفعالی و علیلی ارائه دادند که دقیق و مطابق واقعیت نبود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تحسین عملکرد نیروهای انتظامی و امنیتی، تأکید کرد: در این فتنه با یک جنگ جهانی رسانه‌ای روبرو شدیم که البته امتداد دارد. در این شرایط ضرورت دارد با نگاهی ژرف‌تر و عمیق‌تر نقاط ضعف خود را ببینیم و از ائمه جمعه انتظار می‌رود با مواجهه حکیمانه، مهربانانه و عزتمند پیشگامی خود را حفظ کنند. خانواده دستگیرشدگان و آسیب‌دیدگان، جزو عائله ما هستند و به برقراری ارتباط فعال و عاطفی نیاز دارند. نباید اجازه دهیم نسبت به نوجوانان و جوانانی که درگیر هیجانات شدند، غفلتی صورت پذیرد و ائمه جمعه برای هر نوجوان و جوان مبتلا به آسیب‌های عاطفی در جریان فتنه اخیر، با خیرخواهی و براساس قاعده رحمت در حاکمیت اسلامی، برنامه ترمیمی داشته باشند.

حاج علی اکبری، دوگانه‌سازی در جامعه با موضوع حجاب را از مصادیق بازی در جدول دشمن دانست و بر ضرورت درک صحیح از دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حجاب، که در دیدار معظم‌له با ائمه جمعه کشور مطرح شد، تأکید کرد و گفت: پشت صحنه‌ها، نقش دشمن خارجی و فرهنگی که از بی‌حیایی پشتیبانی می‌کند در این رابطه باید افشا شود. حجاب و عفاف گره خورده به هویت ایرانی است و اسلام حرف دل و فطرت ایرانی‌ها را عرضه کرده است.

وی در پایان، مهرانگیزی، محبت و تقویت ارتباطات اجتماعی را جزو فوریت‌های ائمه جمعه در جامعه دانست و تصریح کرد: تفاوت فتنه اخیر با فتنه‌های قبلی این است که دشمن با عبور از گسل‌های قومیتی، سیاسی، مذهبی، صنفی و معیشتی، تمام توان خود را بر فعال‌سازی گسل‌های هویتی و نسلی متمرکز نموده و عطف توجه به سمت خانواده‌ها و نوجوانان است، ریشه به سبک زندگی بازمی‌گردد و عنصر پیشران آن هم رسانه و فضای مجازی است. باید چشم طمع استکبار را که به کف مدارس دوخته شده است کور کنیم و با درک جایگاه راهبردی و حساسیت آموزش و پرورش، خودمان را برای نقش‌آفرینی فعال در این محیط تجهیز کنیم. از این رو، آموزش و پرورش، معلمان، دانش‌آموزان و اولیای ایشان باید امام جمعه را در نقش یک حامی بلندقد و قوی ببینند و کانون اصلی اهتمام ائمه جمعه هوشمند و ژرف‌نگر باید مدارس و آموزش و پرورش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار