مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

آموزش مهارت زندگی و اجتماعی رویکرد اصلی فعالیت‌های ورزشی است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت یکی از رویکردهای اصلی ورزش و تربیت بدنی این است که علاوه بر تقویت جسم و روح سبب انتقال مهارت‌های زندگی اجتماعی در بین دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۷۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت زندگی و اجتماعی رویکرد اصلی فعالیت‌های ورزشی است

علی اسماعیلی امروز در پنجمین آیین تجلیل از دانش‌آموزان قهرمان، پیشکسوتان و معلمان برتر تربیت بدنی استان زنجان اظهار کرد: مدارس، جایگاه ویژه‌ای در امر تعلیم و تربیت دارند و در آموزش و ورزش اگر کلیت و جمع دانش‌آموزان را لحاظ کنیم، یقیناً موفق خواهیم بود.

وی ضمن قدردانی از پیشکسوتان عرصه ورزش و تربیت بدنی تصریح کرد: استان زنجان از حیث کیفیت ورزش قهرمانی، جایگاه خوبی دارد که پایه و اساس این جایگاه از آموزش و پرورش و با تلاش مربیان تربیت بدنی آغاز شده است.

اسماعیلی با اشاره به هماهنگی و همبستگی با اداره کل ورزش و جوانان در اجرای المپیادهای ورزشی برای سنین دانش‌اموزی خاطرنشان کرد: تجمیع و ارتقای کیفیت مسابقات ورزشی سبب شناسایی استعدادهای برتر جهت تغذیه تیم‌های شهرستانی، استانی و ملی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ورزش، یکی از حوزه‌های مهم در رویکرد عدالت اجتماعی دولت سیزدهم است، گفت: برقرار عدالت اجتماعی در حوزه ورزش در قالب 2 طرح شهید سلیمانی و شهید خرازی اجرا می‌شود.

وی، طرح شهید سلیمانی را اقدامی جهادی و ارزشمند خواند و اظهار کرد: در اجرای این طرح شاهد افتتاح پروژه‌های ورزشی هستیم که امکانات ورزشی را به‌صورت هدفمند در داخل مدارس و با اولویت مناطق کم‌برخوردار در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان در اجرای طرح شهید سلیمانی نیز جایگاه خوبی در سطح کشور دارد، خاطرنشان کرد: بیش از 30 پروژه شامل 14 چمن مصنوعی، 10 سالن ورزشی و 10 زمین بازی داریم که 5 مورد آن شنی و 5 مورد نیز چمن طبیعی است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی ورزش و تربیت بدنی این است که علاوه بر تقویت جسم و روح سبب انتقال مهارت‌های زندگی اجتماعی در بین دانش‌آموزان می‌شود، افزود: حضور در اردوی ورزشی علاوه بر سلامت بدنی، روحی و روانی، نوع برقراری مهارت ارتباطی را نیز برای دانش‌آموز به ارمغان می‌آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش‌آموزی که ورزش می‌کند در ابعاد مختلف از جمله روحی و روانی، آموزشی، تربیتی، مهارتی و سبک زندگی هم می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به احیای مسابقات ورزشی دانش‌آموزی در رشته‌های انفرادی از سال گذشته ابراز کرد: از سال آینده شاهد برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های گروهی در مراحل مختلف منطقه‌ای و استانی خواهیم بود تا نسل توانمند و تاثیرگذار در تمام ابعاد داشته باشیم که نیاز امروز جامعه است.

اسماعیلی با اشاره به آثار تربیتی و فرهنگی حوزه ورزش خاطرنشان کرد: زمانی در آموزش و پرورش می‌توان از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد که نگاه توام به تمام ساحت‌های 6 گانه تربیتی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: فعالان حوزه ورزش در کنار ساحت تربیت بدنی و سلامت باید سایر حوزه‌ها را نیز لحاظ کنند چرا که بیشترین تاثیر تربیتی و دینی در برنامه‌های ورزشی می‌تواند وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در کنار اهمیت دادن به امر ورزش و فعالیت جسمانی از ابعاد مختلف آموزشی، اعتقادی، اجتماعی، تربیتی و مهارتی هم نباید غافل شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار