معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

هدف از طرح شهید سلیمانی برقراری عدالت در حوزه ورزش است

زنجان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه بر اساس اصل عدالت‌محوری به دنبال عدالت آموزشی، تربیتی و ورزشی هستیم که طرح شهید سلیمانی با ساخت فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای برای برقراری عدالت با اولویت مناطق محروم اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۷۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف از طرح شهید سلیمانی برقراری عدالت  در حوزه ورزش  است

حجت محمدی مغانی، امروز در پنجمین آیین تجلیل از دانش آموزان قهرمان، پیشکسوتان و معلمان برتر تربیت بدنی استان زنجان با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت و اهمیت ورزش اظهار کرد: ورزش و تربیت بدنی، یکی از ابزارهای تمدن‌ساز و هویت‌ساز در تمام جوامع بوده و شور، نشاط و سلامت را به کل جامعه تزریق می‌کند.

وی تصریح کرد: بنابراین اهمیت فعالیت جسمانی در ابعاد روحی و فردی و اجتماعی برای همگان آشکار است.

محمدی مغانی با بیان اینکه متاسفانه هزینه‌های زیادی سالانه بابت درمان بیماری‌های غیرواگیر در کشور صَرف می‌شود که ناشی از کم‌تحرکی، چاقی و اضافه وزن و عدم ورزش کردن است، خاطرنشان کرد: سالانه 45 هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه می‌شود در حالی که مجموع بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری 130 هزار میلیارد تومان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ورزش در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌تواند خیلی مفید باشد، گفت: بین 18 تا 38 درصد دانش‌آموزان دچار ناهنجاری‌های اسکلتی هستندو سالانه 60 هزار نفر به دلیل استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به آمار بیماران فشار خون، افسردگی، اضافه وزن، کلسترول خون بالا و... ابراز کرد: ایران، جزء 10 کشور مبتلا به کم‌تحرکی است که این بیماری‌های نیز ناشی از کم‌تحرکی و عدم فعالیت بدنی هستند.

محمدی مغانی اظهار کرد: بین 9 تا 10 درصد مردم به‌صورت مستمر و منظم ورزش همگانی می‌کنند و 7.4 درصد دانش‌آموزان به جز ساعات تربیت بدنی، هیچگونه فعالیت جسمانی ندارند و بین 25 تا 30 درصد دانش‌آموزان دچار معضل چاقی هستند.

وی با بیان اینکه برآرود می‌شود تا 8 سال آینده 3 میلیون دانش‌آموز چاق در کشور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برای برون‌رفت از این مشکلات ناچار هستیم تا تحرک بدنی، ورزش و فعالیت‌های جسمانی را در سبد زندگی خود بگنجانیم.

محمدی مغانی با بیان اینکه ورزش باید جزء فعالیت‌های آموزش و پرورش باشد، تصریح کرد: اگر قرار است آسیب‌های اجتماعی کم شود و نشاط و شادابی و امید به زندگی در جامعه تزریق شود باید از همین برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی شروع کنیم چرا که ایجاد نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دل فعالیت‌های ورزشی خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه تربیت بدنی گفت: تربیت بدنی در آموزش و پرورش باید منطبق با اصول و مبانی این درس باشد چرا که رهبر معظم انقلاب هم به تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید کرده فرموده‌اند: «ورزش، یکی از دروازه‌های طلایی صدور معنویت و ارزش‌های والای انسانی است.»

وی ابراز کرد: به دنبال تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموز هستیم بنابراین برنامه‌های حوزه تربیت بدنی را نباید را جدا از نظام تعلیم و تربیت بدانیم.

محمدی مغانی با بیان اینکه بر اساس اصل عدالت‌محوری به دنبال عدالت آموزشی، تربیتی و ورزشی هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه عدالت ورزشی، توجه به محرومیت‌ها و مناطق محروم است که در این راستا با اجرای طرح شهید سلیمانی 2100 فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در نقاط محروم کشور و متعاقب آن 40 فضای ورزشی در استان زنجان در حال ساخت است که با ساخت این فضاها 20 هزار مترمبع به فضاهای ورزشی استان اضافه خواهد شد.

وی اظهار کرد: مسابقات ورزشی می‌تواند کارگاه عظیم تربیتی برای دانش‌آموزان باشد که مهارت‌های زندگی اجتماعی را در دل آن می‌توان نهادینه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار