معاون وزیر آموزش و پرورش در جلسۀ شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان:

بهره‌برداری دشمن از غفلتِ ما در فرهنگ‌سازی استفاده از فضای مجازی

سمنان (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دشمن به دنبال هویت‌زدایی از نسل امروز است و از غفلت در فرهنگ‌سازی و ارتقاءسوادرسانه‌ای جهت استفاده از فضای مجازی استفاده کرده، گفت تضمین آینده و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، وابسته به آموزش و پرورش است و سندهای بالادستی، نگاه بلند رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مُهر تایید این مطلب است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری دشمن از غفلتِ ما در فرهنگ‌سازی استفاده از فضای مجازی

احمد محمودزاده، در ششمین جلسۀ شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سال 1401 و به ریاست استاندار سمنان، با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و بسترسازی در حوزه استفاده از فضای مجازی و ارتقاء سواد رسانه‌ای، سد راه برنامه های دشمنان است، افزود: آموزش تلفیقی و ترکیبی با همراهی والدین و بهره‌مندی بیشتر از فضای مجازی تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و بسترسازی در زمینه استفاده از فضای مجازی، از غفلت‌ها بود که دشمن از این غفلت استفاده کرد، خاطرنشان کرد: امسال دشمن، تلاش کرد به مراکز آموزشی نفوذ کند که با بصیرت نگاه خوب فرهنگی، نتوانست راه به جایی ببرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با عنوان این مطلب که دشمن، از ایران قوی ترس دارد و از ظرفیت قوی علمی ایران در هراس است، ابراز کرد: به همین دلیل دشمن به دنبال آسیب زدن به کشور و ایجاد سردرگمی و درگیری نخبگان و جوانان به حاشیه است.

محمودزاده با عنوان این مطلب که شورای آموزش و پرورش به عنوان عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیری در استان‌ها می‌تواند با فکر، امکانات و قابلیت آحاد مردم و ظرفیت دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی مسیر پیشرفت و تعالی را مهیا سازد، تاکید کرد: انتظار است در قالب شورای آموزش و پرورش، به عنوان قرارگاه اجرای سند تحول بنیادین برای دانش‌آموزان دوره‌های بصیرت‌افزایی برنامه‌ریزی کنند تا دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان و پاسخ به پرسش‌های دهه هشتادی ها و نودی ها مورد توجه باشد، افزود: تضمین آینده و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، وابسته به آموزش و پرورش است و سندهای بالادستی و نگاه بلند رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مهر تایید این مطلب است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش در استان‌ها و کشور را قرارگاه سند تحول بنیادین و سند تحول دولت آیت‌الله رئیسی می‌دانیم، گفت: تربیت سرمایه انسانی از ماموریت‌های آموزش و پرورش است و اگر اعتقاد این باشد که آینده انقلاب اسلامی در لحظه لحظه کلاس‌های درس شکل می‌گیرد، اغراق آمیز نیست.

محمودزاده با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش، باید با انجام پژوهش‌های کارآمد بیش از پیش مورد توجه باشد، یادآور شد: فقر و نابرابری آموزشی، آسیب روحی و روانی و جاماندن از تحصیل و ضعف در آموزش گروهی، از آسیب های شیوع کرونا طی ۲ سال گذشته بود.

وی افزود: کیفیت در عدالت تربیتی و آموزش مورد توجه باشد و برچیده شدن کلاس‌های کانکسی از جمله راهکارهای مدنظر در ارتقاء کیفیت عدالت آموزشی و تربیتی است.

رویکرد دولت سیزدهم، مردمی‌سازی آموزش و پرورش است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی آموزش و پرورش، از راهبردهای دولت سیزدهم است و درنظرگرفتن نقش ویژه برای والدین به‌منظور نظارت بر فرآیند تعلیم و تربیت مورد توجه است.

محمودزاده با اشاره به سند راهبردی تحول بنیادین آموزش و پرورش، تاکید کرد: برای عملیاتی شدن سند راهبردی آموزشی در چهار یا هشت سال آینده، باید تمام دستگاه‌های اجرایی همراه آموزش و پرورش باشند. هزینه‌کرد به ازای هر دانش‌آموز ۱۲ میلیون تومان است و استفاده از ظرفیت خیّران، کمک‌کننده در هزینه‌کردها است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بستر اشتغال جوانان را فراهم می‌کند و باید با فرهنگ‌سازی در زمینه تحقق برنامه هفتم، به سهم 50 درصدی آموزش‌های مهارتی برسیم، گفت: جامانده و ترک تحصیل در استان سمنان کمتر وجود دارد و این موضوع نشان از عملکرد مطلوب مسئولان استان است.

درحال حاضر، یک‌هزار و 100 آموزشگاه در استان سمنان پذیرای 128 هزار و 807 دانش آموز بوده و برنامه های پرورشی و آموزشی خود را ارائه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار