تشکیل کارگروه بررسی خلاءهای قانونی موضوع ایمنی

تهران (پانا) - اولین جلسه کارگروه بررسی خلاءهای قانونی در حوزه ایمنی و مدیریت بحران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل  کارگروه بررسی خلاءهای قانونی موضوع ایمنی

اولین جلسه کارگروه بررسی خلاءهای قانونی در حوزه ایمنی و مدیریت بحران با حضور مهدی بابایی رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و صاحب نظران حوزه مدیریت شهری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه با توجه به بررسی های صورت گرفته در خصوص قوانین و مقررات موجود در حوزه ایمنی و مدیریت بحران در کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران و احصاء ضعف ها و چالش های پیش روی ایمنی در شهر کارگروهی جهت بررسی خلاء های قانونی در این حوزه تشکیل شد. همچنین در این جلسه گزارشی از وضعیت موجود قوانین مقررات در حوزه ایمنی و مدیریت بحران و چالش هایی ارائه شد.

اقدامات جزیره ای نهاد های متولی در امر ایمنی به دلیل نارسایی قوانین در ایجاد مدیریت یکپارچه ایمنی در کشور، نبود فرآیند اجرایی و اعتباری لازم در تحقق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری، نبود ساز و کار مناسب حقوقی جهت نظارت بر عملکرد دستگاه ها، فقدان ضمانت اجرایی برای الزام دستگاه های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری به رعایت اصول ایمنی، نارسایی در ضوابط و مقررات ایمنی و آتش نشانی و بیمه اماکن و ساختمان ها، از جمله چالش های این حوزه است.

در ادامه این جلسه، ضعف در فرآیند کنترل و نظارت در کارگاه ها و واحدهای صنفی و تجاری، ضعف در قوانین و مقررات فرهنگسازی و آموزش به عنوان چالش های ایمنی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش‌، با توجه به عدم اقدام موثر از سوی دولت در پیگیری برای به نتیجه رسیدن لایحه «قانون مدیریت یکپارچه ایمنی و آتش نشانی» مقرر شد با برگزاری جلسات مستمر و اخذ نظرات و دیدگاه های سایر ذینفعان و متولیان در امر ایمنی، نقاط ضعف و قوت قوانین و نیازهای دستگاه های اجرایی احصاء و اصلاح قوانین و یا ارایه پیشنهاد های جدید از طریق ظرفیت های شورای شهر و شورای عالی استان ها به مجلس شورای اسلامی جهت سیر مراحل تصویب، برای بهبود روند ایمن سازی در شهر انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار