در کارگاه آموزشی مبانی سواد رسانه‌ای در سازمان دانش‌آموزی کرمان عنوان شد؛

غلبه رسانه‌ها بر دنیای واقعی

کرمان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان کرمان گفت امروزه رسانه‌های مختلف چنان با پیام‌های خود همه را محاصره کرده‌ و بر دنیای واقعی مغلوب شده‌اند که به‌ندرت می‌توان واقعیت را از مجازی تشخیص داد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
غلبه رسانه‌ها بر دنیای واقعی

محمود رجبی‌پور در حاشیه کارگاه سواد رسانه‌ای که با حضور مربیان و معاونان پرورشی و مشاوران مدارس نواحی 1 و 2 آموزش و پرورش شهر کرمان برگزار شد، گفت: آشنایی نسبت به رسانه ها و مطالب روز و تشخیص مطالب واقعی نیاز به بالابردن علم و آگاهی در زمینه‌های مختلف دارد.

وی افزود: با برگزاری این دوره‌ها دید مربیان در خصوص ارتباط با دانش آموزان نیز تغییر می کند و می‌توانند پا به پای آنها با ورود به فضای مجازی گام بردارند.

رجبی پور گفت: واقعیت این است که ما نمی‌توانیم از مواجه‌شدن با پیام ها و اطلاعاتی که ما را در دنیای رسانه ای نشانه گرفته‌اند دوری کنیم و در واقع دنیای واقعی به تعبیری مغلوب دنیای مجازی شده است.

وی افزود: سواد رسانه ای به افراد جامعه کمک می کند تا ساختار دانشی قوی‌تری درباره رسانه ها به دست آورند، ما را در تشخیص لایه های متعدد پیام های رسانه ای یاری داده و در تمیز مرز بین جهان واقعی و جهان رسانه ای توانا می‌کند.

رجبی پور در ادامه افزود: وقتی از سطح بالایی از سواد رسانه ای برخوردار باشیم، در واقع نقشه روشنی در دست داریم که کمک می کند در جهان رسانه ای راه را بهتر پیدا کرده، تجارت و اطلاعات مفیدی کسب کنیم و بتوانیم با تسلط بر این پیام ها، هوشیارانه کنترل زندگی خود را به دست گیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار