برگزاری همایش استانی یاوران وقف در شیروان

شیروان (پانا) - همایش استانی یاوران وقف با حضور جمعی از مسئولان، خیرین، واقفان، خادمان و هیات امنای امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌ شمالی در شهرستان شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش استانی یاوران وقف در شیروان

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این همایش با بیان اینکه رفع نیاز از خلایق و دستگیری از محرومان یکی از روش های نیکو و پسندیده است، گفت: وقف از دیرباز در تاریخ بشر موجود بوده و اسلام نیز این روش پسندیده و نیکو را در زمره یک روش منطقی، متقن، دقیق و متنوع قرار داده است و به عنوان یک سرمایه همیشه ماندگار ریشه در عقاید و باورهای دینی ما دارد.

وی با بیان اینکه ۲۰۵ هزار موقوفه و یک و نیم میلیون رقبه در کشور وجود دارد، اظهار کرد: سرمایه مالی و منابع سرشارِ در اختیار، نیروی انسانی، طرح و برنامه خلاقانه و مبتکرانه، سه عامل مهم تاثیرگذار در سازمان اوقاف و امور خیریه است و استفاده از همیاران وقف را یکی از ظرفیت هایی دانست که از آن می توان برای توسعه وقف استفاده کرد.

نوری‌زاده حفظ عین موقوفات از آسیب ها و تصرف های غیرقانونی، اجرای امینانه نیات واقفین و افزایش منافع از محل موقوفات را به عنوان سه رسالت مهم در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مطرح کرد و خواستار توجه بیشتر مدیران در جهت استفاده از ظرفیت های استان در حوزه نخبگان و دانش بنیان ها شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: استان خراسان شمالی دارای 6 هزار موقوفه، 12 هزار رقبه و 108 اماکن متبرکه است.

حجة الاسلام آسوده در ادامه، راه اندازی مراکز افق در امامزادگان، برگزاری مسابقات و محافل قرآنی ویژه خواهران و برادران، اجرای رزمایش های مواسات، اشتغال زایی در قالب طرح شمیم خدمت، راه اندازی کارگاه های خیاطی را به عنوان بخشی از فعالیت های حوزه فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برشمرد.

وی همچنین ایجاد بزرگترین باغ مدرن انگور استان به مساحت ۲۰ هکتار با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان، کاشت زعفران به مساحت ۵ هکتار و با اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰ نفر در شهرستان فاروج، کاشت گندم و جو در 250 هکتار زمین و احداث و بهره برداری از استخر شنای ایوب نبی(ع) و پنج نیروگاه خورشیدی در شهرستان های شیروان، فاروج و بجنورد را از جمله طرحهای در حوزه بهره وری اقتصادی اوقاف استان بیان کرد.

آسوده از تنظیم 6 هزار قرارداد اجاره و همچنین صدور سند تک برگی برای ۶۰ درصد موقوفات استان خبر داد و گفت: در طرح های سرمایه‌گذاری در بخش موقوفات، از طرحهای دانش‌بنیان نیز استفاده خواهد شد.

در پایان از خدمات و تلاش های تعدادی از خیرین، واقفین، خادمین موکب ها، رؤسای هیئت امناء و مدیران مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه استان با اهدای لوح تقدیر و هدیه، تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار