مدیر‌کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش:

در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید همگان احساس تکلیف کنند‌

برنامه نماد، معلم‌محور است و باید به عنوان یک گفتمان مطرح شود تا همه پای کار این طرح باشند‌

تهران (پانا) - مدیر‌کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای ائتلاف طرح نماد استان سیستان و بلوچستان، پرداختن به مقوله آسیب‌های اجتماعی را یک تکلیف و دغدغه معظم رهبری و مسئولین نظام عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۳۵۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید همگان احساس تکلیف کنند‌

سمیه سادات ابراهیمی در جلسه شورای ائتلاف طرح نماد، ضمن قدردانی از دغدغه‌مندی و دلسوزی آموزش و پرورش استان و مجموعه‌های مختلف در ستاد راهبردی طرح نماد در این استان اظهار داشت: پرداختن به استان سیستان و بلوچستان در برنامه‌ها و طرح‌های مختلف دستگاه تعلیم و تربیت، از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: در وزارت آموزش و پرورش این طرح به عنوان یک ضرورت و اولویت به‌ویژه در نزد وزیر آموزش و پرورش شمرده می‌شود؛ چرا که اعتقاد داریم مقوله آسیب‌های اجتماعی با وظیفه‌مداری اداری حل نخواهد شد؛ مگر آن‌که دغدغه و نگرانی در این موضوع وجود داشته باشد.

‌سمیه سادات ابراهیمی ادامه داد: برنامه‌محوری در طرح نماد یک اصل مهم و در حقیقت نماد یک برنامه ملی و با لحاظ‌کردن شرایط متفاوت و متمایز هر استان و منطقه با دیگر استان‌ها و مناطق است.

مدیر‌کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: در برنامه نماد همگان تکلیف قانونی، سازمانی و شرعی داریم و هر کدام باید به سهم و اندازه خود، حساسیت و دقت نظر داشته و نقش آفرینی کنیم.

وی گفت: در نظر گرفتن ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و چالش‌های مناطق مختلف، در طراحی و تعریف الگوی کار طرح نماد باید لحاظ شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تغییر نگاه و بینش به مقوله طرح نماد بسیار لازم و ضروری است؛ دانش‌آموز راه‌حل مسئله است و یک بستر مناسب برای انجام کار در این حوزه به‌شمار می‌رود. 

وی اظهار داشت: تربیت انسان، مستلزم داشتن نیت خالص است و کار باید در این راستا مجاهدانه، تاثیرگذار و برای رضای حق تعالی باشد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی افزود: نگاه مسئولان ستادی وزارت آموزش و پرورش، اجرای برنامه‌های کیفی و اثربخش در کف مدرسه و کلاس درس است؛ در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید با همدیگر، هم‌مسئله شویم و همه باید احساس تکلیف کنند.

ابراهیمی گفت: به طور معمول سیاست‌گذاری در هر برنامه و طرحی، در حوزه ستادی انجام می‌شود و اجرای آن بر عهده مجریان توانمند و با انگیزه خواهد بود.

وی ادامه داد: روح حاکم بر نماد، روح ائتلافی و انسجام است و باعث ماندگاری و اثربخشی آن خواهد بود؛ برنامه نماد، معلم‌محور است و باید به عنوان یک گفتمان مطرح شود تا همه پای کار این طرح باشند.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: ایجاد یک فهم مشترک در مقوله نماد و پای کار بودن همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، بسیار حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار