امام جمعه شهرستان فردیس در پویش مهر عاطفه‌ها در گفت‌وگو با پانا:

یکی از خصلت‌ها و ابعاد ایمانی انسان‌ها کمک به هم‌نوعان است

کرج (پانا) - امام جمعه شهرستان فردیس در آیین مهر عاطفه‌ها عنوان کرد یکی از خصلت‌ها و ابعاد ایمانی انسان‌ها کمک به هم‌نوعان است.

کد مطلب: ۱۳۱۳۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
یکی از خصلت‌ها و ابعاد ایمانی انسان‌ها کمک به هم‌نوعان است

برگزاری مراسم شور عاطفه ها امروز با حضور حجت الاسلام ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان فردیس و جمعی از مدیران آموزش و پرورش ناحیه دو کرج در مدرسه شاهد شهید غلامی برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان فردیس در مراسم شور عاطفه ها ناحیه دو کرج در گفت وگو با پانا عنوان کرد: «یکی از خصلت های انسان ها کمک به هم نوعان است. حتی اگر مسلمان هم نباشد. اسلام سفارش ویژه ای در این رابطه کرده است و یکی از ابعاد ایمانی انسان را کمک به دیگران توصیف کرده است، بنابراین انسان هم به عنوان حکم انسان بودنش عاطفه دارد و هم به حکمی که اسلام توصیه کرده است. خداوند در قرآن کریم می فرماید که یکی از علت های جهنمی بودن انسان این است که نه خودش کمک می کند و نه دیگران را به کمک کردن دعوت می کند.»

حسینی در ادامه از اقداماتی که نیاز است تا پویش مهر عاطفه‌ها در مدارس بیشتر دیده شود عنوان کرد: «این پویش برای بیشتر دیدن شدن در مدارس باید توسط دانش آموزان، معلمان و مسئولین مدارس به درستی تبلیغ شود و این را تشریح کنند که این کمک ها در چه زمینه هایی استفاده می شود چون برخی از افراد برایشان شبهاتی ایجاد می شود که این کمک ها به چه کسانی قرار است داده شود. از سویی باید بگویند که چقدر این عمل ثواب و اثر دارد، چون برخی ها به دلیل محروم بودن از لحاظ روحی اذیت می شوند و به دیگران نگاه حسرت باری می کنند، ولی با اجرای این پویش و کمک به محرومین این غم و غصه ها از بین می رود و افراد احساس شادمانی می کنند.»

وی در پایان اظهار کرد: «برای اینکه دانش آموزان آسیب نبینند و عزت نفس شان لطمه نخورد باید کمک ها به صورت ناشناخته باشد و اگر به صورت مستقیم صورت بگیرد مناسب و درست نیست، مگر اینکه بصورت هدیه باشد نه به عنوان کمک، ولی اگر از طرف یک پویش جمع آوری شود و خود افراد توزیع کنند یعنی کسانی که متصدی هستند آن را به صورت ناشناس توزیع کنند به کرامت افراد محروم آسیب نمی‌رسد.»

دانش آموز خبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار