سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفتوگو با پانا خبر داد:
۲ ملاک برای فارغالتحصیلی دانشجومعلمان
تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان از برنامهریزی برای فارغالتحصیل شدن دانشجو معلمان با دو کارنامه مهارتی و آموزشی خبر داد و تاکید کرد از این به بعد فقط نمرههای آموزشی ملاک قبولی نخواهد بود.
رضا مراد صحرایی در گفتوگو با پانا اظهار داشت: «حرکت در مسیر ترسیمشده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مهمترین رویکرد دانشگاه فرهنگیان در دوره کنونی است و بر همین اساس باید توجه ویژه به تربیت تمامساحتی داشته باشیم.»
وی افزود: «تربیت تمامساحتی دانشآموزان مستلزم آگاهی و آشنایی معلمان با شش ساحت تربیتی است و بر همین اساس، معلمان آینده این مرز و بوم باید به شش مهارت اصلی مسلط باشند.»
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: «هدف ما در دانشگاه فرهنگیان تربیت کیفی و چندساحتی معلمان آینده است و باید از تربیت تکساحتی و شیوههای آموزش سنتی فاصله بگیریم. همچنین باید در نظر داشته باشیم که امروز عصر رشتهها و میانرشتهها نیست و باید با تکیه و توجه به ماورای رشتهها، بهدنبال تربیت انسانهای چندبعدی و چندساحتی بود.»
صحرایی با اشاره به ضرورت آموزش ۶ مهارت به دانشجومعلمان گفت: «طبق شرایط و قوانین جدید دانشگاه فرهنگیان، یادگیری این مهارتها ضروری و الزامی است و در غیر این صورت دانشجومعلمان نمیتوانند نمره قبولی دریافت کنند.»
وی تصریح کرد: «از این به بعد فقط نمرههای آموزشی ملاک قبولی و فارغالتحصیلی دانشجومعلمان نیست و آنها با دو کارنامه مهارتی و آموزشی فارغالتحصیل خواهند شد.»
سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: «در رویکرد جدید ما "هر معلم یک مربی پرورشی؛ هر معلم یک مربی ورزشی و هر معلم یک امدادگر" به عنوان اضلاع سهگانه تربیتی مدنظر است.»
صحرایی تاکید کرد: «هر دانشجو معلم باید با ویژگیهای خاص و منحصربهفرد فارغالتحصیل شود و موضوعاتی به او آموزش داده شود که در جای دیگر وجود نداشته باشد. بر همین اساس، توجه به چندمهارتی بودن، خلاقیت، کارآیی، نوآوری و فناوری چندساحتی به عنوان محورهایی که با سند تحول بنیادین انطباق دارد، مدنظر دانشگاه فرهنگیان است.»
ارسال دیدگاه