زنگ نماز درمدارس همه شهرستان ها و مناطق 24 گانه استان آذربایجان غربی نواخته شد

ارومیه (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از نواخته شدن زنگ نماز در مناطق و شهرستان های 24 گانه استان نواخته خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
زنگ نماز درمدارس همه شهرستان ها و مناطق 24 گانه استان آذربایجان غربی نواخته شد

منصور جوادی در گفت و گو با پانا به اهمیت برگزاری نماز در مدارس اشاره کرد و گفت: امروز یکی‌از دغدغه‌های آموزش و پرورش این است که روابط دانش‌آموز با معلم، روابط سالم و محترمانه باشد ، نماز یکی از مهمترین فاکتورها برای تحقق این مهم است.

وی گفت: اگر نماز جدی گرفته شود در محیط مدرسه تأثیرگذار خواهد بود؛ این در حالی‌است که در منابع دینی ما نیز به نماز در مدرسه و خانواده تأکید شده است؛ پس می‌توان گفت اثر تربیتی نماز تقرب به خدا، یاد خدا، روابط سالم و صحیح بین افراد جامعه، پاکی و طهارت و دوری از گناه و معصیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به آثار نماز در انسان اشاره کرد و افزود: نماز باعث پاکی روح و دل انسان از کینه، حسادت و بخل می‌شود و طهارت و پاکی در زندگی را برای انسان به همراه دارد، در روایت است که اثر تربیتی نماز پاکی روح و معنویت و تقرب به‌سوی خداست؛ کمااینکه کسی‌که با خدا ارتباط دارد با غیر خدا ارتباطی نخواهد داشت.

جوادی گفت: بیش از 3 هزار مدرسه در استان دارای نمازخانه بوده و با توجه به اهمیت اجرای فریضه الهی نماز در مدارس، نمازخانه تمامی مدارس سطح استان مناسب سازی شده و برای جذب هرچه بیشتر نمازگزاران مزین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار