‌سرپرست معاونت آموزش ابتدایى وزارت آموزش و پرورش؛

٨ میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایى ثبت‌نام کرده‌اند

ارومیه (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایى وزارت آموزش و پرورش، آموزش مهارت‌هاى نرم در دوره ابتدایى را از برنامه‌هاى مهم این معاونت در ‌سال تحصیلى جدید عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
٨ میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایى ثبت‌نام کرده‌اند

معصومه نجفى در آیین بازگشایى مدارس در استان آذربایجان غربى، آموزش‌هاى مهارتى را محور فعالیت‌هاى دانش‌آموزان هنرستانى دانست و گفت: دانش‌آموزان هنرستانى پس از اتمام دوران مدرسه، در یک موضوع خاص مهارت لازم را دارا بوده و یک گام از دانش آموزان نظرى در بُعد مهارت جلوتر هستند.

وى اضافه کرد: آموزش مهارت‌محور مورد تأکید مقام معظم رهبرى است و همچنین از بندهاى اجرایى و مهم سند تحول بنیادین نیز به شمار مى‌رود؛ مهارت و شایستگى نیز، شاخصه مهم هنرجویان هنرستانى است.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایى وزارت آموزش و پرورش درباره اهمیت توجه به شایستگى‌هاى دانش‌آموزان گفت: سال تحصیلى جدید با تأکید بیشتر به مهارت‌هاى نرم همراه با تقویت شایستگى‌هاى عمومى دانش‌آموزان پیگیرى مى‌شود؛ شایستگى در حوزه فناورى و شایستگى تفکر با در نظر گرفتن پایه‌ها و سنین دانش آموزان در دستور‌کار متولیان نظام تعلیم و تربیت است.

نجفى گفت: محتواى کتاب فارسى اول ابتدایى بیشتر از امر خواندن به موضوع نوشتن اشاره و تأکید داشته و محتواى خواندنى خاصى ندارد؛ بنابراین براى توجه بیشتر امر خواندن در دوره اول ابتدایى، در طى ٢٠ هفته مفید آموزشى ٤٠ کتاب داستان براى خواندن و تحلیل محتوا پیش‌بینى شده است.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایى وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین آمار ثبت‌نام دانش آموزان در دوره ابتدایى نیز گفت: امسال و تا روز چهاشنبه 30 شهریور ماه بیش از ٨ میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایى ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم در سال گذشته حدود ٨ میلیون دانش‌آموز بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار