زنگ مهر با حضور معاون رئیس‌جمهوری در بخش گلستان نواخته شد

خزعلی: دانش‌آموزان ‌با تجهیز خود به دانش و آگاهی، شهیدان را الگوی مسیر حرکت خود قرار دهند

بهارستان (پانا) - صبح امروز زنگ مهر با حضور معاون رئیس‌جمهوری در امور بانوان، مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش شهرستان‌های استان تهران و مسئولین بهارستان در دبستان رضوان گلستان نواخته شد و 118 هزار دانش‌آموز بهارستانی در کلاس درس حاضر شدند.

کد مطلب: ۱۳۱۱۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
خزعلی: دانش‌آموزان ‌با تجهیز خود به دانش و آگاهی، شهیدان را الگوی مسیر حرکت خود قرار دهند

در این مراسم انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور بانوان با اشاره به محدودیت امکانات در بهارستان گفت: با توجه به این موضوع که بهارستان با محدودیت امکانات مواجه است، مسئولان این شهرستان شبانه‌روز در جهت رفع این محدودیت‌ها در تلاش هستند تا کمبودی در حوزه آموزش و پرورش احساس نشود و ما نیز در دولت تلاش خواهیم کرد که این کمبود امکانات را جبران کنیم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی کشور هستند و لازم است با تجهیز خود به دانش و آگاهی، شهیدان را الگوی مسیر حرکت خود قرار دهند و بدانند که آنها در راه احقاق حق شهید شدند؛ چرا که اگر شهدا به درستی برای دانش‌آموزان شناخته شوند تبلیغات دشمنان علیه انقلاب اسلامی خنثی می‌شود.

در ادامه عبدالله نوحی فرماندار شهرستان بهارستان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید گفت: بهارستان با 125 هزار دانش آموز در مدارس دو نوبتی، زیرساخت‌های آموزشی مناسبی ندارد و لازم است که فضاهای آموزشی این شهرستان توسعه پیدا کند تا امکاناتی همسو با جمعیت دانش آموزان باشیم؛ امیدواریم با پیگیری آموزش و پرورش و همراهی دولت طی سال جاری شاهد جهادی در افزایش سرانه‌های آموزشی باشیم.

وی ادامه داد: امروزه یکی از عوامل مهم اثرگذار بر کیفیت آموزش، شمار دانش آموزان است که در بهارستان هر ساله شاهد افزایش چشمگیر دانش آموزان هستیم که این خود باعث افزایش تراکم جمعیت در این شهرستان است و عامل بسیار مهمی در کاهاش کیفیت آموزش است.

نوحی ادامه داد: بهارستان به عنوان یک شهر نخبه‌پرور دارای استعدادهای درخشانی در حوزه‌های مختلف علمی است که می‌توانند در آینده‌ این شهر و حتی کشور نقش قابل توجهی داشته باشند؛ بنابراین نباید اجازه دهیم تا محرومیت در بهارستان از شکوفا شدن ایده‌ها و خلاقیت‌ها جلوگیری کند.

آیت اصلانی مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه یک بهارستان ضمن گلایه از عدم اجرای صحیح قانون بومی‌سازی گفت: متاسفانه در دوره‌های مختلف که آزمون استخدامی برگزار می‌شود افرادی از شهرستان‌های دیگر به سهمیه بهارستان افزوده می‌شود و پس از قبولی در آزمون‌های استخدامی به دلیل نبود امکانات و از جمله خوابگاه، در اسکان نیروهای جدید با مشکل مواجه هستیم امیدواریم به این مسئله‌ مهم توجه ویژه شود.

خبرنگار: محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار