اخبار اجتماعی در هفته‌ای که گذشت؛

از تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس تا رایگان شدن بلیت اتوبوس و مترو برای دانش‌آموزان

تهران (پانا) - در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید علاوه بر پلیس که تمهیدات ویژه‌ای را برای کنترل امنیت و کاهش ترافیک اطراف مدرسه در نظر گرفته، مدیریت شهری نیز تمهیداتی را برای سهولت در تردد دانش‌‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۱۰۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
از تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس تا رایگان شدن بلیت اتوبوس و مترو برای دانش‌آموزان

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

آمار کرونا

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون تعداد ۷ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۵۱ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۴۴ هزار و ۳۵۸ نفر جان خود را از دست دادند و تاکنون ۷ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۳۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۲۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

آمار واکسیناسیون کرونا

همچنین تا‌کنون ۶۵ میلیون و ۷۱ هزار و ۲۱۰ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۱ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۸۵ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۲۶۶ دُز رسید.

صفر شدن تعداد شهرهای قرمز کرونا

طبق اعلام وزارت بهداشت، هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست و همچنین ۲۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار گرفتند.

تمهیدات پلیس تهران برای بازگشایی مدارس

در آستانه بازگشایی مدارس، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تشریح اقدامات پلیس برای بازگشایی مدارس، از افزایش ٣٠ درصدی ترافیک تهران با آغاز مهر ‌خبر داد. وی افزود: امسال بعد از دو سال شاهد بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی نیز هستیم. بالغ بر ۵٠٠٠ مامور پلیس راهنمایی و رانندگی در مدیریت ترافیک و تسهیل رفت و آمد مشارکت دارند، علاوه بر آن حدود ۵٠٠٠ نفر دیگر از ماموران پلیس در یگان های امداد، کلانتری‌ها و ... حضور خواهند داشت.

مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان شد

در آستانه بازگشایی سال تحصیلی، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران از رایگان شدن مترو و اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان به مدت یک هفته خبر داد و گفت: استفاده از اتوبوس و مترو در هفته اول مهرماه برای دانش آموزان و دانشجویان در شهر تهران رایگان شد. دانش آموزان با لباس فرم و دانشجویان با کارت دانشجویی از این خدمت بهره مند می شوند و همه به مدیریت و کاهش ترافیک آغاز سال تحصیلی کمک کنیم.

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان محیط زیست و وزارت‌ آموزش‌وپرورش

در هفته‌ای که گذشت تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش‌وپرورش با هدف روشنگری و جلب مشارکت آحاد جامعه­ آموزش‌وپرورش کشور در امر حفاظت از محیط‌زیست به امضا رسید. نهادینه­‌سازی و تحقق اهداف ساحت تربیت زیستی- بدنی سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران (گسترش سرمایه‌های اجتماعی برای حفاظت خردمندانه از محیط زیست)، افزایش سطح مشارکت اجتماعی جامعه دانش­‌آموزی کشور (اعم از دانش­‌آموزان، برنامه­‌ریزان، اولیا و مربیان) در انجام طرح‌ها و برنامه­‌های محیط زیستی در راستای تحقق صیانت و حفاظت از محیط زیست و تلاش برای تربیت نسلی علاقه‌­مند، مسئولیت‌پذیر، حساس و با سواد و فهم اکولوژیک در زمینه حفظ محیط زیست از اهداف تفاهم‌نامه مذکور است. همچنین در پایان این مراسم، یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش به‌عنوان همیار افتخاری محیط‌بان انتخاب شد و کارت همیاری را از علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط‌زیست دریافت کرد.

اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱

نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در هفته‌ای که گذشت اعلام شد. در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۷۹ هزار داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ هزار و ۴۶۶ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۸ هزار و ۵۳۴ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۵۸ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۴۲ درصد مرد هستند.

انتصاب سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

در پی استعفای سورنا ستاری از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در هفته‌ای که گذشت روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رئیس جهاد دانشگاهی، با حکم رئیس‌جمهوری، با حفظ سمت فعلی به‌عنوان سرپرست معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منصوب شد.

انتشار لیست سوم غیر روان‌شناسان فاقد مجوز

در هفته‌ای که گذشت، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از انتشار لیست سوم افراد «غیر روان‌شناس فاقد مجوز» خبر داد. لیست سوم افراد «غیر روان شناس فاقد مجوز» شامل افراد متخلف با پیج‌های جعلی، گروه‌های واتس آپی، صفحات اینستاگرامی، تلگرامی، کلاب هاوس، سایت‌ها و موسساتی که به طور غیر قانونی در فضای مجازی یا حقیقی درباره روان شناسی و مشاوره فعالیت می‌کنند یا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام به سوءاستفاده از مردم و جامعه روان شناسی و مشاوره می‌کنند و به اعتبار و اعتماد رشته لطمه وارد می آورند؛ منتشر و اسامی آنها در اختیار مراجع قانونی گذاشته می‌شود.

ارتقای مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان با درس «انسان و محیط‌زیست»

یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش در هفته‌ای که گذشت با بیان اینکه درس شناخت انسان و محیط‌زیست مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان را نسبت به محیط‌زیست ارتقا می‌بخشد، اظهار کرد: درسی در رابطه با محیط‌زیست در آموزش‌وپرورش وجود دارد و تدریس می‌شود که به‌طور طبیعی دانشجو‌معلمان یا معلمان آینده (دانشجویان دانشگاه فرهنگیان) را برای اینکه نقش موثری در صیانت از محیط‌زیست داشته باشند، آماده می‌کند. علاوه بر این، تدریس این درس، مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان را نسبت به محیط‌زیست ارتقا می‌بخشد.

کمیته ویژه بررسی موضوع «مهسا امینی» آغاز به‌کار کرد

کمیته ویژه پیگیری ابعاد موضوع «مهسا امینی» با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد. محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امورداخلی کشور روز یکشنبه در این باره افزود: گزارشات از سوی بخش‌های مختلف به کمیته واصل و با حضور کارشناسان در حال بررسی است و ان‌شاءالله پس از تکمیل روند بررسی‌ها گزارش نهایی به هیات رئیسه مجلس و صحن تقدیم می‌شود و در صورت صلاح دید نیز افراد و نمایندگان سازمان‌های مرتبط به کمیته دعوت خواهند شد.‌وی یادآور شد: سه نفر از نمایندگان مجلس، کارشناسان حقوقی و قضایی و دو کارشناس حوزه نظارت از اعضای این کمیته هستند و در جلسات مختلف نیز مسئولین مختلف انتظامی برای ارائه توضیحات و مستندات حضور خواهند داشت.

تکذیب آموزش غیرحضوری در دانشگاه تهران

هفته‌ای که گذشت در پی انتشار شایعه مجازی شدن آموزش دانشگاه تهران که در فضای مجازی و برخی سایت‌ها منتشر شد، این دانشگاه تاکید کرد که آموزش به صورت حضوری آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی قبلی ادامه دارد و هیچ‌گونه تغییری در این برنامه‌ریزی اتفاق نیفتاده است.

تکذیب خبر عزل رئیس پلیس امنیت عمومی

در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی درباره رئیس پلیس امنیت عمومی اعلام می‌شود که خبر جابجایی یا عزل سرهنگ احمد میرزایی در پلیس امنیت عمومی واقعیت ندارد. در روزهای اخیر شاهد حجم گسترده‌ای از فضاسازی معاندان و افراد فرصت‌طلب در فضای مجازی برای برهم زدن امنیت و آرامش روانی جامعه هستیم. پایگاه خبری پلیس افزود: بنابراین اعلام می‌دارد خبر جابجایی یا عزل سرهنگ میرزایی در پلیس امنیت عمومی واقعیت ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار