مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

یک میلیون دانش‌آموز اصفهانی در سال تحصیلی جدید به کلاس‌های درس می‌روند

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت استان‌ اصفهان ۸۰ هزار معلم و یک میلیون دانش‌آموز دارد که یک پنجم جمعیت استان، دانش‌آموز بوده و ارتباط مستقیم با آموزش و پروش دارند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
یک میلیون دانش‌آموز اصفهانی در سال تحصیلی جدید به کلاس‌های درس می‌روند

محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با بیان اینکه مهر ۱۴۰۱ شروع سال تحصیلی پر شوری است، گفت: دانش آموزان مهرماه امسال بعد از دو سال غیر از حضوری بودن وارد کلاس های حضوری می‌شوند، هیچ سال تحصیلی همانند سال ۱۴۰۲_۱۴۰۱ نبوده، چرا که دو سال کلیه آموزش‌ها به صورت غیرحضوری بوده و بسیاری از مشکلات خودش را نشان نمی‌داد. در مهرماه امسال برنامه ریزی های ویژه ای صورت گرفته که در استان‌ اصفهان در حوزه تجهیزات و نیروی انسانی و همچنین فضا کمبودی وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: سازماندهی بیش از ۹۸ درصد از دانش آموزان انجام شده و اگر دانش آموزی ثبت نام نشده و مشکلی داشته امیدوار هستیم حل شود.

وی افزود: امروز یک هزار و ۱۰۰ کیت آموزشی با اولویت مدارس محروم توزیع می‌ شود؛ در تابستان گذشته بیش از یک سوم دانش آموزان در پایگاه های اوقات فراغت در همه رشته ها شرکت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در دوره های قبل سرانه مدارس واریز نمی شد، اما در ۶ سال قبل بار سوم است که این سرانه واریز شده و به مدارس شبانه نگاه ویژه ای شده است؛ همچنین وزاتخانه طرحی مبنی بر تغذیه پنج میلیون دانش آموز کشور دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین، نیروی انسانی موضوعی حائز اهمیت محسوب می‌شود، گفت: نیروی انسانی لازم تأمین شده است اما با وضعیت ایده‌آل فاصله داریم و راهکار تأمین نیروی آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است و سایر مشکلات نیز باید از طریق توجه به این دانشگاه حل شود. همچنین طی سال جاری ۲۳۰۰ دانشجو معلم در استان جذب می‌شوند.

وی اضافه کرد: ۱۳۰۰ هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان جذب شدند که نیمی از آنها از داخل آموزش و پرورش و برخی از بیرون بودند. در راستای رفع کمبود نیرو در مدارس همکاری لازم انجام می‌شود و نیروی انسانی باید به صورت کمی و کیفی در نظر گرفته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ۸۶ مدرسه در شهر اصفهان دو نوبته هستند و متولدان دوم تا سی‌ام مهرماه متولد ۹۵ می‌توانند برای شروع تحصیل ثبت‌نام کنند، افزود: حدود ۹۰ درصد همکاران در سامانه رتبه‌بندی ثبت‌نام کردند و ارزیابان استانی دوره‌های لازم را در تهران دیدند و برای ارزیابی مدارک معلمان آمادگی لازم را دارند.

وی تاکید کرد: در دوران کرونا متوجه شدیم معلم هیچ جایگزینی ندارد و معلم تأثیر بسیاری در آموزش و پرورش دارد. در این دوران شاهد افت تحصیلی آشکار و پنهان بودیم که افت پنهان آن به خصوص در دوران ابتدایی بیشتر بوده است.

دانش آموز خبرنگار : رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار