سلاجقه: آموزش‌وپرورش می‌تواند حامی اصلی محیط‌زیست باشد

رشته محیط‌بانی در کشور راه‌اندازی می‌شود/ شبکه شاد ظرفیت خوبی دارد که می‌توان برای آموزش محیط‌زیست از آن استفاده کرد

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه آموزش‌وپرورش می‌تواند حامی اصلی محیط زیست باشد، گفت سواد محیط‌زیستی وقتی می‌تواند انتقال یابد که محیط زیست سالمی داشته باشیم و برای رسیدن به آن بهتر است هر کتابی پیوست محیط زیستی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سلاجقه: آموزش‌وپرورش می‌تواند حامی اصلی محیط‌زیست باشد

علی سلاجقه صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت آموزش و پرورش که در محل سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، اظهار کرد: وقتی به دانش بومی و فرهنگ خود نگاه می‌کنیم، می‌بینیم همواره به حفظ محیط‌زیست تاکید شده است، بنابراین افزایش سواد محیط‌زیستی مسأله مهمی است که می‌توان با کمک ظرفیت آموزش و پرورش به آن دست پیدا کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: هنگامی که مساله اسراف مطرح می‌شود، خسارت را به همراه دارد و امروز در محیط زیست به جایی رسیده‌ایم که خسارات زیادی بر طبیعت وارد شده است که در اینجا جایگاه آموزش و پرورش برای کاهش آن بسیار اهمیت دارد و پررنگ است. امروز محیط زیست کشور دچار چالش‌های زیادی شده است که با کنار هم قرار گرفتن دو دستگاه محیط‌زیست و آموزش و پرورش می‌توان این چالش‌ها را کمرنگ کرد.

وی خطاب به وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اعتقاد داریم فرزندان ما از دوران پیش دبستانی رشد می‌کنند و می‌طلبد مسایل محیط‌زیستی از این دوران به فرزندان آموزش داده شود.

سلاجقه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تاکنون تفاهم‌نامه‌های زیادی میان سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است اما مسأله مهم در دولت مردمی، عملیاتی شدن بندهای تفاهم‌نامه است که ما برای اجرا شدن این تفاهم‌نامه تاکید داریم.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تاکنون درباره آموزش محیط زیست در آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: معتقدیم این آموزش‌ها کافی نیست و جای کار فراوان نیاز دارد. باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تری پیش رفت تا منجر به افزایش سواد محیط‌زیستی در جامعه شود. ضمن اینکه امروز جای اخلاق محیط زیست نیز خالی است و می‌طلبد آموزش و پرورش در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی همچنین به ظرفیت شبکه شاد اشاره کرد و گفت: از ظرفیت شبکه شاد نیز می‌توان در زمینه آموزش محیط‌زیست استفاده کرد و همزمان با رشد جسمی دانش‌آموزان، رشد فکری و ذهنی آنها نیز در زمینه حفظ محیط‌زیست شکل می‌گیرد و شبکه شاد ظرفیت خوبی دارد که می‌توان برای آموزش محیط‌زیست از آن استفاده کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند حامی اصلی محیط زیست باشد، گفت: زیرساخت همه موارد آموزش و پرورش است. هنگامی می‌توان می‌توان ذهن و جسم سالمی داشت و سواد محیط‌زیستی وقتی می‌تواند انتقال یابد که محیط زیست سالمی داشته باشیم و برای رسیدن به آن بهتر است هر کتابی پیوست محیط زیستی داشته باشد.

یادآور شد: از ابتدای سال تحصیلی امسال، رشته محیط بانی در دو استان فارس شهر شیراز و خوزستان شهر شوشتر راه‌اندازی می‌شود.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش‌وپرورش با هدف روشنگری و جلب مشارکت آحاد جامعه­ آموزش‌وپرورش کشور در امر حفاظت از محیط‌زیست به امضا رسید.

همچنین در پایان این مراسم، یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش به‌عنوان همیار افتخاری محیط‌بان انتخاب شد و کارت همیاری را از علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط‌زیست دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار