معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد؛

اهمیت نقش آموزش محیط‌زیست در توسعه پایدار

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست کشور گفت یکی از مولفه‌های اصلی و اساسی توسعه پایدار، محیط زیست است که در این میان نقش آموزش بسیار اهمیت دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت نقش آموزش محیط‌زیست در توسعه پایدار

رضا انجم شعاع صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت آموزش‌وپرروش که در محل سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد اظهار کرد: برگزاری این جلسات از موثرترین جلسات در حوزه محیط زیست است زیرا با جامعه بزرگ آموزش‌وپرورش مواجه هستیم. از طرفی کشور در همه بخش ‌ها در حال توسعه است و یکی از کارهای مهمی که باید انجام داد بحث توسعه پایدار است و یکی از مولفه‌های اصلی و اساسی توسعه پایدار، محیط زیست است که در این میان نقش آموزش بسیار اهمیت دارد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست کشور با طرح دو پیشنهاد گفت: یک اینکه این جلسه هر سال در در آستانه آغاز سال تحصیلی برگزار شود تا بتوان عملکرد یکساله را مورد ارزیابی قرار داد.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که عملیاتی و اجرایی شدن بیانات رئیس سازمان محیط زیست و وزیر آموزش‌وپرورش نیاز به توجه در برنامه‌ها دارد. اکنون در آستانه برنامه هفتم توسعه هستیم و یکی از معضلاتی که در برنامه داریم بخشی‌نگری دستگاه‌ها است. در صورتی که باید یکسری احکام مشترک را در قانون برنامه هفتم داشته باشیم که عنصر هماهنگی میان دستگاه‌ها را تقویت کند. پیشنهاد می‌شود بعد از جلسه تفاهم‌نامه، جلسات مشترکی بین معاونت طرح و برنامه آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست برگزار شود تا یک حکم مشترک بین محیط زیست و آموزش‌وپرورش در قانون برنامه هفتم داشته باشیم.

انجم شعاع تصریح کرد: همچنین اگر امکان داشته باشد در لایحه بودجه تبصره مشترکی در حوزه آموزش و پرورش و افزایش سواد زیست‌محیطی ارائه شود. سازمان محیط‌زیست آمادگی انجام این کار مشترک را دارد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش‌وپرورش با هدف روشنگری و جلب مشارکت آحاد جامعه­ آموزش‌وپرورش کشور در امر حفاظت از محیط‌زیست به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار