کسب مقام سوم کشوری در حوزه آموزش‌ از سوی آموزش و پرورش منطقه ۳

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه۳ در نشست هم‌اندیشی عمومی مدیران مدارس، از کسب مقام سوم کشوری در حوزه آموزش، توسط آموزش و پرورش منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب مقام سوم کشوری در حوزه آموزش‌ از سوی آموزش و پرورش منطقه ۳

نشست و هم‌اندیشی عمومی مدیران مدارس منطقه ۳ شهر تهران با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و سیدرضا میرزاده؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳ با محوریت بازگشایی مدارس و رونمایی از سند سیمرغ تحول در سالن همایش معلم در اداره آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

در این نشست مدیر آموزش و پرورش منطقه در آستانه بازگشایی مدارس ضمن تبریک؛ آغاز سال تحصیلی در مهر ماه را سال تحویل فرهنگیان دانست و بیان کرد: «امروز که آغاز سال تحصیلی دانش آموزان است، سال تحویل ما؛ در حقیقت سال تحویل آموزشی و پرورشی ما است و سال تحصیلی خود را با ماه صفر آغاز می کنیم اما بعد از آن بشارت ماه ربیع الاول را داریم و این موضوع را به فال نیک گرفته و آن را نشان از آغاز کارهای نو در برنامه‌های خود در حوزه آموزشی و تربیتی قرار می‌دهیم.»

میرزاده در ادامه با تقدیر از مدیران مدارس؛ به ظرفیت های پیش‌آمده پس از شیوع کرونا اشاره و اذعان کرد: «از زحمات تمامی مدیران مدارس تشکر می‌کنم. در ایام همه گیری ویروس کرونا مدیران مدارس ما بسیار زحمت کشیدند. دغدغه تمامی فرهنگیان در ایام آموزش مجازی این بود که با وجود این تفکر که با عدم حضور دانش آموزان در مدارس، آموزش و پرورش نیز تعطیل خواهد شد، دانش آموزان را در دو حوزه آموزشی و پرورشی تربیت کنیم. مدیران ما در سراسر کشور تلاش کردند و نگذاشتند مشعل آموزش در ایام آموزش مجازی خاموش شود.

وی بخشی از اتفاقات پیش آمده در دوران کرونا را دستاوردهایی عنوان کرد که هرگز نباید فراموش شود و افزود: «ما حداقل دو دستاورد را در ایام کرونا داشتیم؛ اول فعالیت و تربیت با وجود شرایط بسیار سخت و بحرانی و غیرقابل پیش بینی و دوم مجهزشدن به ابزار و تکنولوژی روز که هرگز نباید آن را کنار بگذاریم.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ٣ تهران با اشاره به احراز رتبه های آموزشی بسیار فاخر توسط دانش آموزان مدارس منطقه اظهار کرد: «منطقه، نسبت به سال گذشته خود به اندازه 7رتبه کشوری ارتقا پیدا کرده و امسال از نظر آموزشی، موفق به کسب مقام سوم در سطح کشور شده ایم و ضمن رشد معدلی، رشد رتبه ای نیز داشتیم. در استان نیز که سال گذشته رتبه دوم را داشتیم، امسال موفق به کسب مقام اول شدیم. همچنین رتبه چهارم کنکور سراسری هنر از دانش آموزان منطقه ٣بوده که می‌بایست از دانش آموز و نیز مدیر و اساتید این دانش آموز تقدیر به عمل آید.»

میرزاده همچنین با اشاره به نظارت های صورت گرفته در مدارس بیان کرد: «نظارتی که در مدارس برای مدیران وجود دارد به دلیل ایجاد شرایط سخت تر برای مدیران و عیب یابی نقص در عملکرد آنان نیست بلکه برای ارشاد و حمایت مدیران در مدارس است. نگاه ما در تمامی فعالیت های نظارتی نگاهی حمایت گرانه است و به دنبال برطرف کردن و پشتیبانی مسائل هستیم. هیچ مدرسه‌ای از نظارت های منطقه‌ای آسیب نخواهد خورد.»

این مقام مسئول، سال تحصیلی جدید را حائز اهمیت دانست و گفت: «این سال تحصیلی برای ما از چند جهت حائز اهمیت است. امسال در دوران پساکرونا هستیم، که حداقل در دو محور آموزشی و پرورشی ما دچار موضوعات پساکرونا خواهیم شد. درخواست ما از مدارس جمع بندی دروس سال های گذشته حداقل در دروس اختصاصی در شروع سال تحصیلی برای دانش آموزان است که بر سلامت روان دانش آموزان نیز تاثیر بسیار دارد. در حوزه پرورشی نیز ما آسیب های فضای مجازی را داشتیم. دانش آموزان مدرسه را در دوران کرونا به صورت دیگری تجربه کردند درخواست ما از مدیران مدارس این است که با مدارا با فضاهای آموزشی دانش آموزان را به سمت عملکرد درست سوق دهند.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ٣ شهر تهران در توضیح سند سیمرغ تحول بیان کرد: «در تدوین سند سیمرغ تحول که امروز بناست آن را رونمایی کنیم؛ از ظرفیت تمام مدیران مدارس استفاده شده است. همچنین در کارگروه های خود از مدیران و ظرفیت های فکری، آموزشی و تربیتی آنها استفاده کردیم تا برشی منطقه ای از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تدوین کنیم و عنوان آن را سیمرغ تحول قرار دادیم.»

میرزاده در پایان وجه تسمیه انتخاب نام سیمرغ تحول به دو جهت اول، دیدگاه اسطوره ای سیمرغ که مشارکت و وحدت را نمایش می‌دهد و دوم وجود ۵ برنامه برای ۶ ساحت تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مجموعا ٣٠ برنامه را شامل می‌شود، عنوان کرد.»

دانش آموز خبرنگار: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار