معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش:

تربیت تمام ساحتی سند تحول همان تربیت پور جعفری ها، سلیمانی ها و چمران هاست

تهران (پانا)- زنگ بازگشایی مدرسه ایمان در منطقه ٣ شهر تهران به دست همسر شهید پور جعفری نواخته و در این مراسم به لزوم تربیت دانش آموزان تمام ساحتی تاکید شد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تربیت تمام ساحتی سند تحول همان تربیت پور جعفری ها، سلیمانی ها و چمران هاست

به‌ مناسبت بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، قاسم احمدی لاشکی؛ معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، محمد رشیدی؛ عضو هیئت رئیسه دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، زهرا قاسمی؛ همسر شهید پور جعفری، سیدرضا میرزاده؛ مدیرکل آموزش و پرورش منطقه 3، محسن قربانی؛ معاون پشتیبانی منطقه، حمید علی اکبری؛ معاون متوسطه، علیرضا نظری؛ معاون پرورشی و تربیتی، کیانوش نظری؛ پلیس پیشگیری و رئیس کلانتری ۱۰۳ گاندی، بیرانوند؛ پلیس پیشگیری، از دبیرستان ایمان؛ دوره اول دخترانه منطقه بازدید کرده و زنگ آغاز سال تحصیلی را به دست همسر شهید نواختند.

قاسم احمدی لاشکی؛ معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم از جان گذشتگی ها و دلسوزی های معلمان را یادآور شد و بیان کرد: هم اکنون در این روز زنگ ١٢٢هزار مدرسه در سراسر کشور نواخته می شود و ١۶ میلیون و ٢٠٠ هزار دانش آموز آموز روانه کلاس های درس می‌شوند. کرونا آسیب هایی به روند آموزش تحمیل کرد و ما ناچار به برگزاری کلاس های درس به صورت مجازی شدیم. این دوران برای ما بسیار سخت گذشت اما آموزش و پرورش ایران جلوتر از یونسکو که گفته بود هیچگاه نباید مدرسه تعطیل شود به واسطه تلاش معلمان عزیز، لایق و فرهیخته تعطیل نشد. دیدیم که معلمی بر روی تخت بیمارستان دلسوزانه به دانش آموزان درس می‌داد و تا لحظه آخر که جان خود را از دست داد و براستی که این جان باختن شهادت گونه بود.

معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در مراسم بازگشایی بر لزوم کنار هم قرار گرفتن آموزش و پرورش در دانش آموزان تاکید کرد و اظهار کرد: دانش آموزان عزیز، آموزش و پرورش در کنار هم هستند. و به قول علامه بزرگ جوادی آملی؛ آموزش و پرورش جای آدم سازی و سپس عالم سازی است. کنکور سراسری بخشی از مشکلات امروز ما است که گمان می‌کنیم که هرکس تنها خوب تست بزند و کنکور رتبه بهتری بیاورد، او انسان لایق تری است، اما این امری اشتباه است. تربیت جزء اساسی و غیر قابل انکار در حوزه تعلیم و تربیت شناخته می‌شود.

قاسم احمدی لاشکی در پایان با اشاره به تربیت شش گانه نام برده در سند تحول به لزوم تربیت تمام ساحتی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: سند تحول بنیادین که از آذر ۱۳۹۰ نوشته شد و متاسفانه اجرای آن به درازا کشید، و تربیت تمام ساحتی یا به عبارت ساده تر تربیت شش ساحتی که مد نظر است همان تربیتی است که پور جعفری ها، سلیمانی ها و چمران ها در آن تربیت شدند. شهید چمران در بزرگترین دانشگاه های دنیا شاگرد ممتاز بود. شخصی که خود اذعان داشت شبی را به خاطر ندارد که در آمریکا سپری کرده باشد اما نماز شب خود را ترک کرده باشد. این تربیتی است که مد نظر ما است، نه آن چیزی که امروز ما شعار آن را می‌دهیم.

*خبرنگار دانش آموز: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار