معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان:

هیچ دانش‌آموزی در استان اصفهان بدون مدرسه و مدرسه‌ای بدون معلم نخواهد بود

اصفهان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد روز اول مهر ۱۴۰۱ هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه و هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۱۰۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
هیچ دانش‌آموزی در استان اصفهان بدون مدرسه و مدرسه‌ای بدون معلم نخواهد بود

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، وجیهه فاضل، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۵۱۰ هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی در استان اصفهان تحصیل کنند، اظهار کرد: تاکنون ۹۱ هزار و ۷۲۹ دانش‌آموز در پایه اول در مدارس استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در مورد برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان برای شناسایی دانش‌آموزان واجب التعلیمی که ممکن است در مدارس ثبت‌نام نکرده باشند، گفت: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین، تأمین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت‌های تعلیم و تربیت و جذب کلیه دانش‌آموزان شش سال تمام است. در این راستا هر سال در چند مرحله با هماهنگی اداره ثبت احوال، لیست دانش‌آموزان واجدالشرایطی که در مدارس ثبت‌نام نکردند احصا شده و با هماهنگی سایر ارگان‌ها نسبت به شناسایی و جذب حداکثری این دانش‌آموزان اقدام می‌شود.

اجرای برنامه انسداد مبادی بی‌سوادی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان از اجرای مدیریت برنامه انسداد مبادی بی‌سوادی خبر داد و افزود: شناسایی، جذب و نگه داشت کودکان لازم التعلیم، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های برون سازمانی از قبیل اداره کل بهزیستی، اداره کل دادگستری، مجمع خیرین و ... برای کمک به جذب کودکان بی‌بضاعت، کودکان کار و بدسرپرست، برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران مدارس و راهبران آموزشی و تربیتی مدارس روستایی و کلاس‌های چندپایه و ائمه جماعات مساجد، شناسایی دانش‌آموزان لازم التعلیم در سطح مناطق و نواحی به‌صورت جهادی همچون جست‌وجوی خانه به خانه از برنامه‌های آموزش و پرورش استان است.

وی همچنین به مشارکت با دفاتر تسهیل‌گری به‌منظور شناسایی دانش‌آموزان لازم التعلیم و جذب و نگهداشت آنان در مدارس اشاره کرد و گفت: احصاء آمار دانش‌آموزان نیازمند که در شرف ترک تحصیل هستند و حمایت خانواده‌ها و دانش‌آموزان به‌منظور نگهداشت آنان در مدرسه و نیز دریافت اسامی دانش‌آموزانی که کودک کار هستند از اداره کل بهزیستی و پیگیری ثبت‌نام آنها در مدارس به‌طور جدی دنبال می‌شود.

فاضل به تمهیدات پیش‌بینی شده برای شروع سال تحصیلی جدید در استان اشاره و تأکید کرد: روز اول مهر ۱۴۰۱ هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه و هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نخواهد بود.

وی همچنین از زمینه‌سازی برای رعایت هر چه بهتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ایجاد محیطی امن در مدارس خبر داد و گفت: توزیع به‌موقع کتب درسی، تکمیل سنجش دانش‌آموزان ورودی پایه اول و شاداب سازی فضا و محیط مدرسه از برنامه‌های استقبال سال تحصیلی جدید است.

افزایش تعداد مدارس دو نوبته در استان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان از افزایش تعداد مدارس دو نوبته خبر داد و گفت: افزایش رشد جمعیت دانش‌آموزی به‌خصوص در مرکز شهر، ورود اتباع خارجی به استان و شهرهای بزرگ، غیرقابل استفاده بودن یکسری از مدارس به دلیل فرسودگی و مواجه شدن با پدیده فرونشست زمین و مهاجرپذیر بودن شهر اصفهان به‌ویژه در نواحی ۳، ۴ و ۵ از دلایل افزایش مدارس دو نوبته در استان است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش امسال به‌صورت حضوری خواهد بود و استفاده از شبکه آموزشی شاد برای تکمیل فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته فاضل، با ورود معلمان فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ و همچنین به‌کارگیری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ورودی ۹۸ به‌صورت حق‌التدریس، کمبود معلم در استان تا میزان زیادی رفع شده است.

وی به برنامه‌های آموزش و پرورش استان برای جبران عقب‌ماندگی و مشکلات آموزشی دانش‌آموزانی که پایه اول و دوم را به‌صورت غیرحضوری آموزش دیده‌اند اشاره و اظهار کرد: معرفی به پایگاه‌های رشد، اجرای طرح تثبیت یادگیری که طی دو مرحله در بهمن‌ماه سال گذشته و تابستان امسال اجرایی شد، اجرای طرح مطالعه دقیق - یادگیری عمیق (هر هفته یک کتاب داستان به همراه فایل صوتی و برگزاری آزمون در سطوح مختلف یادگیری) و پررنگ کردن نقش اولیاء در زمینه یادگیری دانش‌آموزان از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای جبران عقب‌ماندگی و مشکلات آموزشی دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار