استاد دانشگاه فرهنگیان در جلسه با مدیران مدارس رودهن:
پاسخ به چرایی آموزش هر درس به دانشآموز، هدف تعلیم و تربیت تمامساحتی است
رودهن (پانا) - استاد دانشگاه فرهنگیان، پاسخ به چرایی آموزش و یادگیری دروس مختلف را در مدارس به دانشآموزان، هدف تعلیم و تربیت تمامساحتی در مدارس برشمرد.
جلسه گفتمانسازی سند تحول بنیادین مبتنی بر تعلیم و تربیت تمامساحتی، در سالن جلسات آموزش و پرورش رودهن با حضور رضا مددی استاد دانشگاه فرهنگیان، زهرا رستمی مدیر آموزش وپرورش رودهن، معاونین اداره و تمامی مدیران مدارس مقاطع تحصیلی رودهن برگزار شد.
رضا مددی، استاد دانشگاه فرهنگیان در جلسه گفتمانسازی سند تحول مبتنی، بر تعلیم و تربیت تمامی ساحتی تاکید و به موضوع اهمیت فلسفه آموزش دروس به دانشآموزان پرداخت و اظهار کرد: «مدیران مدارس موظف هستند دبیران مدارسشان را تشویق کنند تا چرایی آموزش دروس مختلف اعم از ریاضی، عربی، زیستشناسی و سایر دروس را به دانشآموزان آموزش دهند. همچنین درباره چرایی و فلسفه کاربردی این دروس مطالعه بیشتر انجام دهند تا بتوانند به راحتی جواب سوالی که ذهن دانشآموز را درگیر کرده است را با دلیل و منطق اساسی و علمی جوابگو باشند؛ به عنوان مثال، چرا دانشآموزان درس ریاضی را ۱۲ سال میخوانند؟ دبیر باید با زبان ریاضی با دانشآموز صحبت کند تا بتواند معنا و مفهوم دقیق این مبحث را در ذهن دانشآموز کاربردی و کاملا مفهومی وملموس، بگنجاند.»
مددی تصریح کرد: «دبیران باید زیر نظر مدیران مدارس با خلاقیت در تدریس درسهای کاربردی و تلفیقی، مهارت پاسخ به سوالها و چالشهایی که ذهن دانشآموزان را درگیر کرده است، بتوانند دانشآموز را به یادگیری درس جلب کنند و مسلما این مهارت، به هنر معلمی، تجربه، مطالعات علمی و مدیریت کارشناسانه کلاس بستگی دارد.»
در این جلسه زهرا رستمی، مدیر آموزش وپرورش رودهن خطاب به تمامی مدیران مقاطع مختلف مدارس رودهن بیان کرد: «تکریم و احترام به اولیا در الویت کاری تمامی مدیران باید قرار گیرد، چرا که مدرسه کانون تعاملات و بسترهای مفید یادگیری بهتر برای دانشآموز است که قطعا، ارتباط با اولیا دانشآموز، نقش بسیار مهمی در تحقق و پیشبرد این هدف خواهد بود، بنابراین ضمن احترام به اولیای دانشآموز، در چارچوب مقررات باید زمینهسازیهای لازم برای ارتقای هرچه بیشتر دانشآموز انجام شود.»
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «کمکهای مالی و شهریههای مدارس باید کاملا توسط مدیران محترم، مدیریت و سازماندهی شود تا از چارچوب قوانین خارج نشود و شکل نامتعارفی به خود بگیرد و در نهایت نارضایتی اولیا را به دنبال داشته باشد که قطعا به نفع نظام آموزشی حاکم بر مدرسه نخواهد بود و خللهای زیادی را ایجاد خواهد کرد.»
مدیر آموزش وپرورش رودهن در پایان ضمن تشکر از همکاری و مشارکت بهینه تمامی مدیران در امورات آموزشی مدارس منطقه، با توجه به وقفه آموزش حضوری به واسطه کرونا، خواستار این شد که مدیران وضعیت آموزشی و فرایند تدریس و یادگیری را مرتب رصد و ارزیابی کنند تا به دانشآموزان لطمه آموزشی و یادگیری تحمیل نشود.
* دانشآموز خبرنگار: نازنین زهرا افراه
ارسال دیدگاه