داور هجدهمین دوره از جشنواره الگوهای برتر تدریس:
هدف از برگزاری جشنواره «الگوهای برتر تدریس» بهبود ضعف موجود در دروس دارای افت نمره است
تهران (پانا) - داور هجدهمین دوره از جشنواره الگوهای برتر تدریس، هدف از برگزاری این جشنواره را بهبود ضعف موجود در دروس دارای افت نمره عنوان کرد و افزایش کیفیت تدریس دبیران در این برنامه را نیز امری تأثیرگذار دانست.
طاهر انصاری، داور هجدهمین دوره از جشنواره «الگوهای برتر تدریس»، در گفتوگو با پانا عنوان کرد: «دروسی در این جشنواره انتخاب شدهاند که در سال تحصیلی گذشته شاهد افت نمره دانشآموزان در امتحانات نهایی آنها بودهایم؛ جشنواره «الگوهای برتر تدریس نقش شتابی را ایفا میکند، که موجب بهبود ضعف موجود در دروس دارای افت است.»
وی ضمن اشاره به روند جشنواره اظهار کرد: «فرایند اجرای جشنواره از دی ماه شروع شد و ابتدا در هر مدرسه افراد علاقمند آمادگی خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده و سپس بهترین تدریسها سیر صعودی رتبه از منطقه تا مقطع کشوری را دنبال کرده و انتخاب شدند.»
انصاری با اشاره به روند داوری ادامه داد: «به دنبال مولفههایی که جهت گزینش دبیران وجود داشت، امروز شاهد افراد موفق و خبره در این زمینه با تجارب بسیار بالا هستیم؛ تجربیات و تبادل نظرات ۳۲ نفر در حضور داوران فعال در حوزههای تخصصی، تربیتی و تکنولوژی در صورتیکه استفاده بهینه و درستی از آن شود میتواند دستاورد بسیارخوبی باشد.»
داور هجدهمین دوره از جشنواره «الگوهای برتر تدریس» خاطرنشان کرد: «تمامی تدریسها با ده مولفهای که وجود دارد طبقهبندی و مقایسه میشوند؛ این مؤلفهها عبارتند از روش مناسب، محتوا، ارزشیابی به موقع، ارائه بازخورد به دانشآموز در زمان درست، شیوه تشویق و تنبیه، ایجاد انگیزه و... که تا این قسمت از جشنواره همکاران عموم اصول گفته شده را در مدلهای مختلف رعایت کردهاند.»
انصاری تصریح کرد: «دبیرانی که در این سطح قرار دارند به میزان کمتری به دنبال رقابت کاذب هستند و بیشتر تلاش بر اضافه کردن به تجربیات یکدیگر دارند، هر شخص نیز سعی بر اجرای بهترین عملکرد خویش را دارد که جشنواره الگوهای برتر تدریس، انگیزه مناسبی برای این جستار است.»
دانشآموز خبرنگار: فائزه حسینپور
ارسال دیدگاه