رتبه یک جشنواره «الگوهای برتر تدریس»:
روش تدریس مورد استفاده در جشنواره «الگوهای برتر تدریس»، استفاده از روش E۷ بود
تهران (پانا) - رتبه اول در جشنواره «الگوهای برتر تدریس»، شیوه مورد استفاده تدریس در این جشنواره را استفاده از روش E ۷ دانست و بر اهمیت انتقال دستاوردهای این جشنواره به سایر دبیران کشور تاکید کرد.
اعظم ابراهیمزاده، دبیر زیستشناسی شهرستانهای استان تهران و رتبه یک هجدهمین جشنواره «الگوهای برتر تدریس» در خصوص چگونگی روند برگزاری این جشنواره در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «جشنواره الگوهای برتر تدریس، امسال با محوریت درس زیستشناسی در سطح کشور برگزار شد؛ از این رو کسانی که در مرحله کشوری این جشنواره حضور یافتند هر کدام از بهترینهای استان خود و از نخبگان حوزه زیستشناسی بودند.»
وی شیوه تدریس مورد استفاده در هجدهمین جشنواره «الگوهای برتر تدریس» را، استفاده از روش E ۷ بیان کرد و تصریح کرد: «روش تدریسی که در این جشنواره مد نظر قرار داشت، روش E ۷ بود؛ از این رو در این روش، میبایست ابتدا دبیر با استفاده از فنون و روشهای گوناگون، سطح برانگیختگی دانشآموزان را به حد اعلا رسانده و در گام بعدی، از مشارکت دانشآموزان در فرایند یاددهی و یادگیری استفاده بهینه داشته باشد.»
ابراهیمزاه، افزایش سطح انگیزه و انتقال دستاوردهای دبیران برتر کشور را، دو عامل مهم در راستای شرکت بیشتر و بهتر دبیران در جشنواره «الگوهای برتر تدریس» برشمرد و افزود: «آموزش و پرورش میبایست در مرحله اول، سطح انگیزه دبیران را افزایش دهد تا بتوانند در اینگونه از جشنوارهها شرکت کرده و رقابت بهتری داشته باشند؛ از این رو برای تحقق این مهم نیاز است در گام نخست، این دست از جشنوارهها به دفعات بیشتر در سطح استانها برگزار شود تا دبیران با شرکت در این گردهماییها، روشهای گوناگون تدریس را با یکدیگر به اشتراک گذارند.»
وی افزود: «دومین عاملی که میتواند دبیران را به سوی شرکت در این جشنواره ترغیب کند، انتقال دستاوردهای دبیران برتر این جشنواره به سایر دبیران در سراسر کشور است؛ از این رو انتقال روشهای تدریسی که در این جشنواره توسط دبیران برتر هر استان ارائه شد، سبب میشود تا دیگر دبیران کشور از خلاقیتهای دبیران برتر این جشنواره استفاده کرده و این موضوع زمینهساز ایجاد خلاقیتهای بیشتر در ذهن آنان شود.»
این دبیر برتر زیستشناسی، نقش دبیر را در تعلیم و تربیت دانشآموزان مهم دانست و اذعان کرد: «در پنج ساحتی که در طرح درس ملی ذکر شده، مهمترین آن "تعقل" است؛ از این رو دبیران موظف هستند تا با مدنظر قرار دادن این مهم، با روش تدریس خود قدرت اندیشه دانشآموزان را افزایش دهند؛ بنابراین دبیران باید اساس کار خود را، رشد ساحتهای پنجگانه دانشآموزان قرار دهند تا بتوانند در کنار آموزش، پرورش دانشآموزان را به درستی هدایت کنند.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه