یک قاری بین‌المللی:

فضای قرآنی ایران نسبت به کشورهای دیگر بهتر است

همنشینی با قرآن، رمز موفقیت نوجوانان است/بی‌تفاوتی به کتاب قرآن یک زنگ خطر در جامعه است

کاشمر (پانا) - یک قاری بین‌المللی گفت فضای قرآنی کشور نسبت به کشورهای دیگر بهتر است، به کلاس‌های قرآن، مجالس قرآن و.... توجه می‌شود و امروزه مؤسسات قرآنی زیادی در حال فعالیت هستند که حتماً این کارها در آینده اثرات خودش را در فضای کشور خواهد گذاشت.

کد مطلب: ۱۳۰۹۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فضای قرآنی ایران نسبت به کشورهای دیگر بهتر است

سید جواد حسینی در گفت و گو با پانا، از مهمترین علت موفقیت خود در قرائت قرآن را، تلاش و کوشش‌ و حضور در جلسات قرآنی دانست و اظهار کرد: «رفاقت با قرآن و محتوای بلند آیات نورانی قرآن کریم یقیناً در شخصیت هر فردی تأثیرگذار است و مهمترین اثری که انس با قرآن مجید در زندگی بنده داشته، این بوده که نحوه صحیح زندگی کردن را بیاموزم.»

این قاری کشوری در ادامه از چگونگی تلاوت قرآن که برای مردم اثرگذار باشد، گفت: «از نظر بنده، ابتدا بایستی از آیات قرآن اثر بپذیریم. همچنین با محتوا و مفاهیم قرآن کریم عشق بازی کنیم اگر به این صورت باشد قطعاً هر قاری می تواند برای مردم، آیات و مفاهیم قرآن را اثرگذار و ماندگار کند.»

حسینی تصریح کرد: «خداراشکر فضای قرآنی کشور نسبت به کشورهای دیگر بهتر است، به کلاس های قرآن، مجالس قرآن و.... توجه می شود و امروزه مؤسسات قرآنی زیادی در حال فعالیت هستند که حتماً این کارها در آینده اثرات خودش را در فضای کشور خواهد گذاشت. امّا متأسفانه مردم و مسئولین هیچ توجهی به قهرمانان و نخبه های قرآنی و مسائل و دغدغه های آنها ندارند‌ و اگر همینطور پیش برود در واقع این اثرگذاری کاهش پیدا می کند.»

وی در ادامه به نوجوانان توصیه کرد: «نوجوانان در کنار همه فعالیت هایی که دارند از کتاب قرآن کریم غافل نشوند و یقیناً همنشینی با قرآن در همه ابعاد زندگی سود است و یکی از راه موفقیت نوجوانان در زندگی، همنشینی با قرآن و پیروی از دستورات الهی است‌.»

وی در پایان افزود: «ما مردم بایستی توجه به تربیت اعتقادی و مذهبی فرزندانمان داشته باشیم، چرا که این توجه، ثمره زندگی هر کسی می تواند باشد و متأسفانه امروزه خانواده ها بیشتر فرزندانشان را به کلاس های زبان خارجی تشویق می کنند که این یک زنگ خطر است. درست است فرزند باید زبان انگلیسی هم بیاموزد امّا زبان قرآن در جای خودش مهم است و در واقع بی تفاوتی به قرآن یک زنگ خطر در جامعه محسوب می‌شود.»

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار