مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی تأکید کرد:

اهمیت آموزش فراگیر قرآن برای دانش‌آموزان

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی گفت باید روی طرح‌های فراگیر کار شود. دانش‌آموزانی که در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند متصل هستند و باید از طریق آن‌ها سایر دانش‌آموزان در این عرصه فعال شوند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت آموزش فراگیر قرآن برای دانش‌آموزان

سید‌امیر شوشتری صبح امروز در نشست خبری برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که در سالن همایش‌های اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت فرهنگی خراسان رضوی باید در تراز امام رضا(ع) باشد و مشهد از دیرباز همواره کانون فعالیت‌های قرآنی بوده است. بسیاری از یاران انقلاب اسلامی از میان همین چهره‌های قرآنی برخاستند.

وی افزود: امروز ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان ما بسیار مهم است. قرآن علاوه بر اینکه راهگشا و رهنما است نوعی سبک زندگی ارائه می‌کند که در آن برکات الهی به ما خواهد رسید.

شوشتری تأکید کرد: مقام معظم رهبری در جلسات متولیان نظام همیشه توصیه کرده‌اند که همگی قرائت روزانه قرآن را در دستور کار خود داشته باشند. ما باید از این درس بگیریم و شک نکنیم که سخنان حکیمانه رهبرمان همیشه پیشرفت امور را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: لازم است روی طرح‌های فراگیر کار کنیم. دانش‌آموزانی که در مسابقات شرکت می‌کنند متصل هستند و ما باید از طریق آن‌ها سایر دانش‌آموزان را در این عرصه فعال کنیم. اگر توانسته باشیم بالاترین رتبه‌های تحصیلی و المپیادی را داشته باشیم و نتوانیم لذت قرآن را به آنان منتقل کنیم موفق نبوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در پایان لازم می‌دانم تأکید کنم که یک عامل اساسی در وحدت کشور ما و ارتباط میان کشور ما و سایر کشورهای مسلمان همواره قرآن کریم بوده و است.

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه اظهار کرد: قرآن نسخه شفابخش بشریت است. اگر به قرآن عمل کنیم دچار تحول و سعادتمندی خواهیم شد. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر همین مبنا تدوین شده است و غایت سند تحول رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است.

وی افزود: امروز گمشده بشریت برگشت به معنویت و عمل به قرآن است و اگر دنبال این هستیم که دانش‌‌آموزان ما در مدارس و در سطح شهر و کشور به سعادتمندی برسند سعادتمندی در دنیا و آخرت در گرو عمل به قرآن است. یکی از نکاتی که به جد باید به آن پرداخت این است که ما در تمام برنامه‌ریزی‌ها قرآن را ببینیم.

حجت‌الاسلام پورثانی با اشاره به اهمیت آموزش قرآن از طریق برگزاری مسابقات قرآنی تأکید کرد: شاید از این مهم‌تر پهن کردن این سفره در همه مدارس و برای همه دانش‌آموزان است. دانش‌آموزی شاید نتواند حفظ کند اما می‌تواند خوب روخوانی کند. اینها استعدادهایی است که باید شناخته و شکوفا شود.

وی افزود: در نظر داریم برای 50 هزار دانش‌آموز طرح آموزش قرآنی را با عنوان شهید عاصمی برگزار کنیم که بتوانیم آن روان‌خوانی و روخوانی قرآن را ارتقا دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ارتباط مسابقات قرآن کشور به شهر مشهد این است که ما گفتیم از لایه مجری صرف بیرون بیاییم. پشنهاد اولمان این بود که در وهله اول محفل انس با قرآن در شهر مشهد برگزار شود. در حال حاضر بین سه تا پنج محفل در نظر گرفته شده است که با حضور همکاران فرهنگی دارای رتبه برتر برگزار می‌شود. اضافه بر این بخشی از مسابقات را برای نخستین بار در دارالقرآن حرم مطهر برگزار می‌کنیم و زائران و مجاوران حضرت می‌توانند از برکات این مسابقه فیض ببرند.

وی در پایان گفت: از شرکت‌کنندگان در مهمانسرای حضرت پذیرایی خواهد شد. همچنین 10 کمیته اجرایی تشکیل شده است و دوستان از ماه‌ها قبل تدارک لازم را دیدند تا برای تمامی قسمت‌ها برنامه‌های موثر و کارآمد داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار