شاعر و مجری که به افتخار مادرش همیشه لباس لُری بر تن دارد

کرج (پانا) - شاعر و مجری شبکه‌های تلویزیونی که بدون حمایت هیچ ارگان و نهادی به موفقیت‌هایی رسیده است عنوان کرد به دلیل علاقه بسیار به مادرش و به یاد پدرش هرجا که اجرا یا حضور داشته است، با لباس لُری وارد می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۸۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
شاعر و مجری که به افتخار مادرش همیشه لباس لُری بر تن دارد

فاطمه معظمی گودرزی با نام هنری لری تیام به معنی (چشمام )متولد 1354 در روستای گلچهران بروجرد در خانواده ای پرجمعیت بعد از هفت برادر به دنیا آمد. پدرش حسین و مادرش کبری نام داشت. پدر وی فردی باسواد و اهل مطالعه بود که تا حدودی به علم پیشگویی و ستاره شناسی دست پیدا کرده بود.

گودرزی در گفت گو با پانا بیان کرد: «بعد از گرفتن مدرک پنجم دبستان دوره راهنمایی را در روستای مجاور ملمیجان به اتمام رساندم و در دانش‌سرای تربیت معلم خرم آباد قبول شدم که با مخالفت خانواده ام نتوانستم ادامه تحصیل بدهم. 16 سال بیشتر نداشتم که ازدواج کردم. 10 سال اول را در روستا زندگی کردم که بعدا به خاطر شغل همسرم مجبور به مهاجرت به تهران و کرج شدم. از سن 19 سالگی همان سال‌هایی که در روستا بودم شعر می نوشتم، اما باز به خاطر شرایط و دید خانواده ام مجبور به پنهان‌کاری شدم تا اینکه در سال 1392 با انجمن ادبی باورستان سخن به دبیری آقای دشتی آشنا شدم و کم کم با محافل ادبی در تهران و کرج و فردیس و شهریار مراودت کردم که در سال ۱۳۹۷ انجمن ادبی «اتحادِ اقوام» را تشکیل دادم.»

وی درمورد ادامه تحصیلاتش پس از تحصیل فرزندان خود افزود: «پس از بزرگ شدن فرزندانم کامران و الهه و پایان تحصیلات‌شان، شروع به تحصیل کردم. در این فاصله نیز موفق به اخذ مدرک گویندگی و مدرک فن‌بیان و مجری‌گری و مدرک گویندگی رادیو شدم.»

گودرزی در ادامه اضافه کرد: «همیشه از تمام لحظه‌های‌ خود نهایت استفاده را می‌بردم. حتی موفق شدم در دوران قرنطینه‌ کرونا کتاب خود را با عنوان «دیار من گلچهران» و مجموعه آثار شاعران اقوام را با نام شعر اقوام گردآوری کنم و به چاپ برسانم و چندین ویراستاری کتاب شعر کودکان و چندین کتاب مشترک با شاعران دیگر به چاپ رساندم. در انتشارات سارات چهار کتاب دیگر برای چاپ و عرضه دارم اما به‌دلیل عشق و علاقه‌ای که به دیار خود، گلچهران و اقوام ایرانی دارم، احساس می‌کنم چاپ این کتاب‌ها را در اولویت قرار دادم.»

وی از حضور خود در رسانه و شبکه های تلویزیونی گفت: «در چندین اجرای زنده در رسانه ملی، شبکه بین‌المللی جام جم، شبکه دو، شبکه البرز و رادیو با هدف معرفی زادگاهم بروجرد و معرفی آداب و رسوم لرستان و در بسیاری از نمایشگاها و جشنواره ها حضور پیدا کردم.»

در پایان گودرزی در مورد لباس محلی خود اظهار کرد: «به دلیل علاقه بسیار به مادرم و به یاد پدرم هر جا که اجرا و یا حضور داشته باشم با لباس لری می روم و تا الان حدود 40 لوح تقدیر دریافت کرده‌ام که تلاش‌ها و فعالیت‌های من بدون حمایت هیچ ارگان و نهادی بوده است.»

دانش آموز خبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار