مالکی در گفت‌‌و‌‌گو با پانا مطرح کرد؛

دولت سیزدهم، رکورد‌دار دیپلماسی در طول چهار دهه انقلاب اسلامی

سازمان همکاری شانگهای می‌تواند در جهت اقتدار موقعیت‌های تجاری و اقتصادی در مقابل کشورهای غربی ایستادگی کند

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت در طول یک سال، دولت سیزدهم خصوصاً شخص آقای رئیسی با سفرهایی که به کشورهای همسایه داشتند، رکورد‌دار دیپلماسی در طول چهار دهه انقلاب اسلامی بوده است.

کد مطلب: ۱۳۰۸۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دولت سیزدهم، رکورد‌دار دیپلماسی در طول چهار دهه انقلاب اسلامی

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با پانا درباره سفر رئیس‌جمهوری به ازبکستان، اظهار کرد:‌ «یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم اهمیت دادن به روابط دیپلماسی سیاسی، اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و منطقه است. انصافاً در طول یک سال، دولت سیزدهم خصوصاً شخص آقای رئیسی با سفرهایی که به کشورهای همسایه داشتند، رکورد‌دار دیپلماسی در طول ۴ دهه انقلاب اسلامی بوده است. ما در کمیسیون امنیت ملی مجلس، ارزیابی‌مان این است که دولت سیزدهم به‌ویژه شخص آقای رئیس‌جمهور، توانسته به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشد.»

وی‌ افزود: «اینکه سایر دستگاه‌ها بتوانند شتابی در عملکرد خود داشته باشند و اسناد امضا شده را اجرایی کنند، حائز اهمیت است.»

نماینده زاهدان در مجلس به موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: «کشور ما با 15 کشور هم‌مرز است و مورد توجه کشورهای آسیایی و منطقه‌ای است و چه کشورهای آسیایی و چه کشورهای منطقه‌ای خصوصاً کشورهایی که به‌نوعی مبادلات تجاری و فرهنگی ما در آنجا پررنگ است، این موقعیت ایجاد شده است.‌»

مالکی تأکید کرد: «سازمان همکاری شانگهای، سازمان بزرگی است که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک جمهوری اسلامی ایران به عنوان رکن اساسی در جهت مبادلات تجاری و اقتصادی صورت بگیرد. به هر حال رهبران کشورهای منطقه باید این توجه را داشته باشند که با عنایت به اینکه منطقه ما سرشار از منابع خدادادی است، کشورهای منطقه باید روی پای خود بایستند.»

وی ادامه داد: «سازمان همکاری شانگهای می‌تواند در جهت اقتدار موقعیت‌های تجاری و اقتصادی در مقابل کشورهای غربی ایستادگی کند و بتواند توجه به میلیون‌ها جمعیتی که در این قاره حضور دارند، توجه ویژه‌ای داشته باشد.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: «ما چندی قبل توسعه ترانزیتی ریلی جاده‌ای را با وزیر راه و شهرسازی در میان گذاشتیم؛ به محور ترانزیت چابهار که بسیار حائز اهمیت است، باید توجه شود چون راه ارتباطی از طریق افغانستان به چین و کشورهای آسیای میانه است و این محور یکی از مهمترین محورهای تجاری و اقتصادی است. از آن طرف نیز محور رشت آستارا نیز باید هرچه سریع‌تر مورد توجه قرار گیرد. در مجموع ما از نظر ریلی در کشور مشکل داریم که باید به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار