آیت‌الله رئیسی تهران را به مقصد سمرقند ترک کرد

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی سیاسی اقتصادی برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و نیز دیدار رسمی از ازبکستان، راهی این کشور شد.

کد مطلب: ۱۳۰۹۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله رئیسی تهران را به مقصد سمرقند ترک کرد

آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود، ظهر امروز چهارشنبه و در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، به منظور دیدار رسمی دوجانبه و نیز شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، با بدرقه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری و جمعی از اعضای کابینه عازم شهر سمرقند در ازبکستان شد.

در روز نخست این سفر، پس از انجام استقبال رسمی از سوی رئیس‌جمهوری ازبکستان و برگزاری نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه، مقامات دو کشور در حضور روسای جمهور ایران و ازبکستان چند سند همکاری امضا می‌کنند و سپس دو طرف با یکدیگر ملاقات خصوصی خواهند داشت.

رئیسی در ادامه این سفر ضمن شرکت و سخنرانی در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی سمرقند برگزار خواهد شد، با سران کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس نیز دیدار و گفت‌وگوهایی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار