امام جمعه آوه مرکزی در گفت‌وگو با پانا تأکید کرد:

کوتاه‌شدن دست مدل‌های غربی در سند تحول بنیادین

تهران (پانا) - امام جمعه آوه استان مرکزی گفت‌ سند تحول بنیادین سندی بومی است که بر مبنای هویت ایرانی- اسلامی تدوین شده و به نگارش درآمده است و دست مدل‌های غربی در این سند کوتاه شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۸۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کوتاه‌شدن دست مدل‌های غربی در سند تحول بنیادین

‌حجت‌الاسلام محمدجواد نکویی ماهانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تأکید ویژه مقام معظم رهبری بر اجرای سند تحول بنیادین، بیان کرد: «با استناد به این سند می‌توان در آموزش و پرورش کارهای بزرگی انجام داد و در راستای تحول در درس، جذب و گزینش معلمان تراز انقلاب و... که به تعالی دانش‌آموزان و معلمان منتهی می‌شود، دست پیدا کرد. مهمترین محور، تقویت هویت ایرانی اسلامی بحث تاثیرگذاری و اثرپذیری این سند در بین دانش‌آموزان است. عمل به این سند، می‌تواند برنامه‌های کارآمد و نظارت پیوسته مشکلات اجرایی را حل ‌و هویت دینی- انقلابی و ایرانی را تقویت کند.»

حجت‌الاسلام نکویی ماهانی با اشاره به نقش معلمان در تربیت نسلی انقلابی، عنوان کرد: «معلمان به‌عنوان افسران جنگ نرم در این سند تحول مهمترین نقش را در تربیت نسل انقلابی در کشور بر عهده دارند. لازمه دست‌یابی به نسل انقلابی این است که به جایگاه و شأن معلم دقت شود و آن را ارتقا‌ داد. این ارتقا‌ در تمام سطوح معیشتی، آموزش‌های ضمن خدمت و... می‌تواند راهکارهای اجرایی باشند و معلمان نیز در تربیت نسل انقلابی مفید عمل کنند.»

وی اظهار کرد: «لازم است معلم دارای جایگاه ویژه باشد تا بتواند مشکلات را رفع و نسل انقلابی را تربیت کند.»

امام جمعه آوه به تأکیدات رهبر انقلاب درباره نقش و اهمیت وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت و تولید باورهای دینی و انقلابی در بین دانش‌آموزان به‌عنوان بزرگترین قشر تحصیلی برعهده دارد. آموزش و پرورش، بزرگترین وزارتخانه‌ای است که با قشر عظیمی از خانواده‌ها، معلمان، دانش‌آموزان و... ارتباط دارد و باید به مباحث معیشتی و عدالت آموزشی توجه و اهتمام ویژه داشته باشد و لازم است حضور جدی‌تری در میدان داشته باشد. عدم عدالت آموزشی برای تمام اقشار به‌ویژه برای شهرهای کوچک یک معضل جدی است و این موضوع مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.»

خطیب جمعه آوه افزود: «در شهر آوه باید ‌به مسائل دینی و معنوی دانش‌آموزان و هویت دینی و تعالی اجتماعی، به باورهای دینی، روحیه انقلابی و معنوی دانش‌آموزان اهمیت‌ بیشتری داده شود.»

وی افزود: «بسیاری از مدارس فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند امکانات آموزشی در مدارس دولتی ضعیف است و به دلیل کم توجهی اداره آموزش و پرورش، دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل به شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند و همین امر باعث تحمیل هزینه‌های گزاف به خانواده‌ها شده است.»

امام جمعه آوه با اشاره به تعطیل‌شدن دبیرستان پسرانه در آوه، افزود: «در دبیرستان دخترانه نیز فقط شرایط تحصیل برای رشته علوم انسانی وجود دارد و امکان تحصیل در سایر رشته‌ها وجود ندارد. لازم است تا مسئولان تدابیر و اهتمام ویژه‌ای برای برقراری شرایط تحصیل در سایر رشته‌ها را داشته باشند و امکانات و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار