مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد:

کمبود نیروی انسانی و نبود فضای آموزشی در خلیل آباد مهمترین دغدغه است

خلیل آباد(پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد اعلام کرد با کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی بویژه در سطح شهر روبرو هستند و الان خروج ۷۰ نفر از همکاران متقاضی انتقال و نبود فضای آموزشی استاندارد، مهمترین دغدغه است.

کد مطلب: ۱۳۰۷۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کمبود نیروی انسانی و نبود فضای آموزشی در خلیل آباد مهمترین دغدغه است

سید مسعود یاوری رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد گفت: پروژه مهر شهرستان باید بدون مشکل و کمبود آغاز شود از این رو در چند روز باقی‌مانده باید تمامی تمهیدات لازم برای شروع مهری سرشار از مهر و عطوفت فراهم شود.

فرماندار خلیل آباد از کمک خیرین و سپاه ناحیه شهرستان برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت خبرداد و اذعان کرد: بسته های نوشت افزار برای دانش آموزان با کمک آموزش وپرورش و خیرین بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.

وی خطاب به مدیرآموزش وپرورش شهرستان اظهار کرد: شورای آموزش وپرورش باید دارای تقویم کاری و دستور جلسه و اهداف و برنامه ریزی باشد.

علیرضا برمکی، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد با اشاره به این موضوع که صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت، معلم، اولیا و دانش آموز را اضلاع مهم مثلث تعلیم و تربیت می دانند، گفت: بنده معتقدم در شرایط فعلی جامعه ما و در دوران پساکرونا و بازگشایی مدارس پس از ۲۸ ماه تعطیلی ناخواسته نظام آموزشی کشور، بایستی اضلاع مثلث تعلیم و تربیت را معلم، مدرسه و دانش آموز دانست و ما اگر به دنبال تربیت نسلی در تراز نظام و در چهارچوب سند تحول بنیادین منظور نظر مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه هستیم و بایستی تمام تلاشمان را بکار گیریم تا این سه ضلع در کنار هم مکمل هم باشند تا مقصود نظر اشاره شده، محقق شود.

برمکی در ادامه بیان کرد: امروز در شهرستان خلیل آباد، در ضلع دانش آموز به عنوان اصلی ترین مخاطب آموزش و پرورش، وضعیت مطلوبی داریم، ولی در خصوص نیروی انسانی و فضای آموزشی بویژه درسطح شهر روبرو هستیم و الان خروج ۷۰ نفر از همکاران متقاضی انتقال و نبود فضای آموزشی استاندارد مهمترین دغدغه ما است.

وی از حضور 12 هزار و 500 دانش آموز شهرستان در مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد و افزود: 457 کلاس درس در سه مقطع تحصیلی در شهرستان از ابتدای مهر پذیرای دانش آموزان شهرستان هستند که امیدواریم با وجود کمبود معلم بتوانیم، مهری پربار داشته و کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

دبیر شورای آموزش وپرورش خلیل آباد شروع سال تحصیلی را همراه با زنگ مهر مقاومت یادآور شد و اظهار کرد: همه دستگاه های اداری و خدماتی باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

در ادامه معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش خلیل آباد از ترک تحصیل حدود 200 دانش آموز تاکنون خبر داد و اظهار کرد: بیشتر این دانش آموزان به دلیل اشتغال به کار در صنوف یا کارگاه های مختلف یا ازدواج ترک تحصیل کرده اند.

وی از ازدواج 130 دختر در یک آموزشگاه در این شهرستان خبر داد که در مدرسه حضور دارند و مشغول تحصیل هستند.

رضا حسن نژاد از یک شیفته بودن مدارس شهرستان به غیر از یک آموزشگاه در نقاب خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان فقط در روستای نقاب یک آموزشگاه دو شیفته داریم و همچنین کلاس مختلط برای مقطع ابتدایی آن هم فقط در یک روستای شهرستان در روستای کاهه است.

رضا صدیقی، معاون توسعه و پشتیبانی هم با اشاره به دو مکانی که متعلق به آموزش وپرورش است ولی در اختیار نیست، تصریح کرد: اگر مکان در اختیار بسیج دانش آموزی حضرت علی اکبر و خوابگاه مرحوم مرتضوی به ما برگردد، قسمت بزرگی از کمبود فضای آموزشی ما هم مرتفع می‌شود و با توجه به تنگناهای دولت و وزارت آموزش و پرورش در اختصاص سرانه مکفی به مدارس، بایستی با انجام طرح‌های مبتکرانه به سمت و سوی خودکفا کردن مدارس قدم برداریم.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار