وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

برنامه‌های ورزش دانش‌آموزی رویکرد فرهنگی و تربیتی دارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش توجه ویژه به ورزش دانش‌آموزی با پیوست فرهنگی در چندماه اخیر را برخاسته از رویکرد جدید این وزارت‌خانه برای تحقق همه ساحت‌های مورد اشاره در سند تحول بنیادین دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۷۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های ورزش دانش‌آموزی رویکرد فرهنگی و تربیتی دارد

یوسف نوری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «رویکرد همه برنامه‌های ما باید تربیتی باشد. از زمانی که سند تحول آمد، تربیت جایگزین آموزش و پرورش شده است. انشالله وقتی سند تحول پیاده‌سازی شود، تحقق این معنای واحد را شاهد خواهیم بود.»

وی افزود: «امروز مشاهده می‌کنید که رویکرد غالب در برنامه‌های ورزشی ما، رویکرد فرهنگی و تربیتی است و در سایر برنامه‌ها نیز همین خواهد بود.»

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: «امیدواریم این روند تداوم داشته باشد و شاهد اجرای درست و کامل سند تحول بنیادین باشیم؛ همه تلاش ما در حدود یک‌سال اخیر بر همین محور بوده است.»

نوری با اشاره به برگزاری مسابقات مادر-دختری و پدر-پسری در نیمه اول شهریور‌ گفت: «اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی سراسر کشور که اخیرا برگزار شد، چندین وجه داشت. وجه اول و ظاهری، این است که بچه‌ها ورزش می‌کنند و این بسیار خوب است. وجه دوم اینکه والدین هم ورزش می‌کنند. وجه سوم این است که اولیا با دانش‌آموزان ورزش می‌کنند و شاهد یک برنامه فرهنگی و تربیتی خانواده‌محور هستیم. چهارم اینکه این جشنواره با این ابعاد و توصیفات، مزین به نام شهدا شده و به‌خاطر این محتوای غنی، دارای پیوست فرهنگی بود.»

وی افزود: «این‌ها کارهای خیلی خوبی است و امیدواریم حرکت‌هایی که در بخش‌های مختلف وزارت از جمله معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت‌خانه و در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها و مدارس آغاز شده است با قوت و جدیت و با این رویکرد که عرض کردم به پیش برود.»

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: «من مطمئن هستم این برنامه‌ها در پیشرفت همه‌جانبه کشور ما تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار