مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد:

بیماری کرونا موجب آسیب دیدن دانش‌آموزان شده است

مشهد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه۶ مشهد گفت بیماری کرونا موجب آسیب دیدن دانش‌آموزان از لحاظ روحی روانی، مهارت‌های اجتماعی و وضعیت تحصیلی شده است که نیازمند کار مضاعف در آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۰۷۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بیماری کرونا موجب آسیب دیدن دانش‌آموزان شده است

رمضانعلی مسعودی نژاد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه۶ مشهد در گفت و گو با پانا گفت: «با توجه به اینکه ما در دو سال قبل با تعطیلی مدارس به دلیل بیماری کرونا مواجه بودیم، تقریباً دانش آموزان از لحاظ مهارت های اجتماعی، روحی و روانی، وضعیت تحصیلی دچار مشکلاتی شدند؛ چون این شرایط بی سابقه بوده است. افت تحصیلی دانش آموزان به علت کرونا، نیازمند کار مضاعف در آموزش و پرورش است.»

وی ادامه داد: «پروژه مهر امسال هم با توجه به این شرایط طوری تدوین شده است که بتواند دانش آموزان را در سطح مناسبی برای فراگیری بهتر درس هایشان قرار دهد.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۶ مشهد بیان کرد: «یکی از راهکارهایمان تثبیت یادگیری است؛ یعنی دانش آموزان در کلاس های تقویتی قبل از شروع سال تحصیلی شرکت کنند و بیشتر تمرکز خود را روی درس هایی که دچار افت شده اند، بگذارند. خوشبختانه با همکاری دانش آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی این کلاس ها به نحو احسن در حال اجرا است.»

وی تصریح کرد: «یکی دیگر از طرح های ما، در حین سال تحصیلی است؛ یعنی افت تحصیلی دانش آموزان را با توجه به شرایطی که در کلاس درس دارند، جبران کنیم.»

مسعودی نژاد در پایان گفت: «بررسی مشکلات روحی روانی و یادگیری مهارت های اجتماعی در دانش آموزان در یکی از دستور کارهای ما قرار گرفته است. ما به مشارکت والدین نیازمندیم؛ زیرا اگر مشارکتشان نباشد، نمی توانیم در کمک به شرایط تحصیلی دانش آموزان موفق باشیم. امیدواریم با توجه به شرایط به وجود آمده و امکانات فراهم شده در مدارس، دانش آموزان را به سطح دلخواه برسانیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار