سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:

حمایت از نوشت‌افزار ایرانی گام بلند آموزش و پرورش برای تقویت هویت ملی دانش‌آموزان است

دیجی کانون یکی از موضوعات مهم بود که به آن توجه شد، چراکه یک زیرساخت فناور‌محور است که تولید ایرانی را به دست مصرف‌کننده اصلی می‌رساند

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت آموزش و پرورش موفقیت در تولید چشمگیر نوشت‌افزار ایرانی را نتیجه حمایت و دغدغه این وزارتخانه در یکسال گذشته ‌برای تقویت هویت ملی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از نوشت‌افزار ایرانی گام بلند آموزش و پرورش برای تقویت هویت ملی دانش‌آموزان است

صادق ستاری‌فرد در نشست خبری طرح ملی عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی با بیان اینکه کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان کاری که انجام داده در نوع خود اقدامی تحولی است، اظهار کرد: با توجه به شعار سال از جهت استمرار نمایشگاه یا جشنواره نوشت‌افزار ایرانی و هم از جهت زیربناهای فناورانه و هم از جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها و اقلام تجهیزاتی که پیش‌بینی شده است، لازم بود که آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ‌سازی و تقویت هویت ملی گام بردارد و برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد.

وی ادامه داد: نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی از جمله ارزش‌ها و عناصر جامعه است و اینکه دانش‌آموز می‌بیند هموطنش آن را تولید کرده است، یک اثر تربیتی ویژه دارد. تهدیدی در این زمینه وجود داشت و آن استفاده از اقلام و نمادهای خارجی در تولید نوشت‌افزارها بود؛ بنابراین ما زمینه معرفی بسیاری از عناصر هویت‌بخش را آماده کردیم تا این تهدید از بین برود. یکی از این زمینه‌ها اقلام و نوشت‌افزار آموزشی است تا بتوانیم شخصیت‌های ملی و ایرانی را به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

ستاری‌فرد در ادامه با اشاره به فعالیت هشتمین جشنواره نوشت‌افزار ایرانی گفت: استفاده از فضای دیجی‌کانون یکی از موضوعات مهم بود که به آن توجه شد؛ این فضا یک زیرساخت فناور‌محور است که تولید ایرانی را به دست مصرف‌کننده اصلی می‌رساند. سه مسئله مهم در این رابطه مطرح است: مسئله منبع تولید ایرانی، نظام توزیع و تسهیل‌گری برای توزیع و مصرف؛ لذا کانون اقدامی مهم در این راستا انجام داد و این اضلاع را روی بستر فناوری مدیریت کرد تا دانش‌آموزان عزیز از اقصی نقاط کشور بتوانند با کمترین هزینه و در کمترین زمان، بسته‌های لوازم‌التحریر را با حداقل قیمت تهیه کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با استقرار سامانه دیجی‌کانون بستر دسترسی یکسان و نصیب برابر برای تهیه این اقلام فراهم شده است، یادآور شد: توجه به نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان در دیجی کانون صرفا منحصر به نوشت‌افزار نیست بلکه دامنه بیشتر نیازها پوشش داده شد است، برای مثال بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب از ۶ ناشر در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است و همچنین اسباب‌بازی‌های مورد تایید کانون که به مهارت‌افزایی دانش‌آموز کمک می‌کند در این فضا قابل دسترسی است.

ستاری‌فرد تصریح کرد: در گذشته فقط نمایشگاه‌های فیزیکی برگزار می‌شد و بسیاری از افراد نمی‌توانستند حضور پیدا کنند، این موضوع مقداری به بی‌عدالتی دامن می‌زد اما با استقرار این سامانه، شاهد دسترسی آسان و پرداخت هزینه کمتر هستیم.

وی ادامه داد: برای تهیه کتب درسی هم از طریق سازمان پژوهش این اتفاق خواهد افتاد و نگرانی‌های که در گذشته وجود داشت با این امکانات به لطف خدا کمرنگ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار