عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

نهادهای مختلف را نسبت به مسئولیت‌شان در قبال آموزش و پرورش آگاه کنیم

آموزش و پرورش می‌تواند فرصت شغلی برای هنرستانی‌ها و تحصیل‌کرده‌های مراکز فنی و حرفه‌ای ایجاد کند​​​​​​​/ ضرورت امضای تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با نهادهای مختلف

تهران (پانا) - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است تناسبی میان ورودی‌های هنرستان‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای و حتی دانشگاه‌ها با بازار کار وجود ندارد و برای این مهم آموزش و پرورش می‌تواند در موضوع ایجاد فرصت‌های شغلی فعال‌تر عمل کند و با بستن تفاهم‌نامه عملیاتی با نهادهایی مانند وزارت صمت یا گردشگری و غیره، نهادهای مختلف را نسبت به مسئولیت‌شان در قبال آموزش و پرورش آگاه کند.

کد مطلب: ۱۳۰۶۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نهادهای مختلف را نسبت به مسئولیت‌شان در قبال آموزش و پرورش آگاه کنیم

منصور شکرالهی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «هنرستان‌ها نباید صرفاً دانش‌آموز تحویل بگیرند. بلکه آموزش و پرورش می‌تواند در تربیت نیروی انسانی و ایجاد شغل بسیار مؤثرتر عمل کند. هرسال به نسبت استان‌ها جذب دانش‌آموز در مراکز هنرستان و فنی و حرفه‌ای داریم اما اگر این‌ها بازار کار نداشته باشند قاعدتاً انگیزه حضور در این نوع رشته‌ها از بقیه نیز گرفته خواهد شد.»

آموزش و پرورش می‌تواند فرصت شغلی برای هنرستانی‌ها و تحصیل‌کرده‌های مراکز فنی و حرفه‌ای ایجاد کند

شکرالهی درباره ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان هنرستانی و فنی و حرفه‌ای گفت: «برای ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها بهتر است آموزش و پرورش در حوزه اشتغال فعال‌تر عمل کند. آموزش و پرورش می‌تواند فرصت شغلی برای هنرستانی‌ها و تحصیل‌کرده‌های مراکز فنی و حرفه‌ای ایجاد کند و اگر در این زمینه طرح خوبی به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد قطعاً مجلس هم همراهی خواهد کرد و این موضوع مهم ساماندهی بهتری پیدا می‌کند.»

تناسب میان ورود هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه با ورودی بازار کار

وی افزود: «آموزش و پرورش می‌تواند تفاهم‌نامه با نهادهای مختلف ببندد و با جاهایی که می‌توانند ایجاد شغل کنند، ارتباط لازم را برقرار کند. مخصوصاً در ارتباط با هنرستان‌ها که تخصصی آموزش می‌بینند ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. اینکه مانند دانشگاه صرفاً دانشجو تربیت کنیم اما زمینه ایجاد شغل نداشته باشیم، اثرگذار نیست. این موضوع ضربه محکمی به بحث تولید و اشتغال می‌زند. ما دائم می‌بینیم دانشجوی ما فارغ‌التحصیل می‌شود اما در زمینهٔ شغل ورودی نداریم. باید این دو تناسب داشته باشد.»

نهادهای مختلف را نسبت به مسئولیت‌شان در قبال آموزش و پرورش آگاه کنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: «وزیر آموزش و پرورش هم می‌تواند برای ایجاد تناسب میان هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای با خارج از وزارتخانه ارتباط برقرار کند. این وزارت‌خانه با نهادهایی مانند وزارت صمت یا گردشگری تفاهم‌نامه ببندد اما نه صرفاً روی کاغذ بلکه طرح و برنامه عملیاتی برای آن داشته باشد.»

وی افزود: «وزارتخانه فعالانه‌تر ارتباط بگیرد تا بقیه نهادها نسبت به مسئولیت‌شان در قبال آموزش و پرورش آگاه شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار