کارگاه آموزش خبرنویسی برای اعضای سازمان دانش‌آموزی اردوی ملی قطب ۱

تهران (پانا) - کارگاه آموزش خبرنویسی با تدریس مدرس خبرگزاری پانا شهرستان‌‌های استان تهران برای اعضای سازمان دانش‌آموزی قطب ۱ اردوها، در سالن همایش اردوگاه مصطفی خمینی دماوند برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزش خبرنویسی برای اعضای سازمان دانش‌آموزی اردوی ملی قطب ۱

در دومین روز از برپایی اردوی قطبی قطب ۱ سازمان دانش‌آموزی کشور در اردوگاه مصطفی دماوند، کارگاه آموزش خبرنویسی با تدریس مدرس کشوری خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان تهران با هدف آشنایی اعضای سازمان دانش‌آموزی با مزایای حیطه خبرنگاری و جذب و ایجاد انگیزه در آنان برای ورود به خبرگزاری پانا برگزار شد.

سمیه نیک‌فکر، مدرس خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان تهران در دوره آموزش خبرنویسی اردوی قطب ۱ سازمان دانش‌آموزی دماوند اظهار کرد: هدف از حضور دانش‌آموزان در خبرگزاری پانا، کسب مهارت‌های مهم اجتماعی است؛ از این رو دانش‌آموزان با فعالیت‌ در خبرگزاری پانا، رویکرد خود را از تک‌بعدی بودن تغییر داده و در راستای پیشرفت همه‌جانبه خود به کسب مهارت‌های گوناگون اجتماعی می‌پردازند.

وی در تشریح شرایط ورود دانش‌آموزان علاقه‌مند ورود به خبرگزاری پانا افزود: برای اینکه بتوانید وارد خبرگزاری پانا شوید، می بایست به سازمان دانش‌آموزی اداره منطقه خود مراجعه کرده و با رابط خبرگزاری پانا ارتباط بگیرید؛ از این رو رابطین خبرگزاری پانا می‌توانند با ارائه آموزش‌های مربوطه، شما را به سوی موفقیت در حوزه خبرنگاری هدایت کنند.

مدرس خبرگزاری پانا شهرستان‌های تهران، خبرگزاری پانا را مکانی جذاب برای حضور دانش‌آموزان دانست و عنوان کرد: دانش‌آموزان با فعالیت در خبرگزاری پانا علاوه بر کسب مهارت در حوزه خبرنویسی و تقویت قلم نوشتاری خود، در تحصیل خود نیز نتایج بهتری را مشاهده کنند.

وی با اشاره بر رسالت خبرگزاری پانا که پوشش و انتشار اخبار حوزه آموزش و پرورش است، بیان کرد: خبرگزاری پانا، خبرگزاری با رویکرد دانش‌آموز‌محور است که از سوی وزارت آموزش و پرورش طرح‌ریزی شده است؛ بنابراین عمده عملکرد دانش‌آموز خبرنگاران پانا، تولید و پوشش اخبار مربوط به این حوزه است.

نیک‌فکر خبرگزاری پانا را بستری مفید برای نهادینه‌سازی ویژگی‌های مهم اجتماعی در دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان با فعالیت در خبرگزاری پانا علاوه بر آن‌که به قوی‌تر شدن قلم خود کمک می‌کنند در برابر مطالب فضای مجازی نیز دقت عمل بیشتری داشته و ساده از کنار آن عبور نمی‌کنند؛ از این رو هنگامی که مطلب نادرستی را در فضای مجازی مشاهده کنند نمی‌توانند نسبت به آن بی‌تفاوت عمل کنند؛ بنابراین با توجه به اصل خبرنگاری که راست‌گفتاری و پرده‌برداری از حقایق است، با انتشار اخبار مناسب تمام تلاش خود را به تحقق رساندن این مهم به‌کار می‌گیرند.

وی اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری را از دیگر ویژگی‌های خبرنگاران پانا برشمرد و گفت: خبرگزاری پانا بستری است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند روابط عمومی بهتری با افراد مختلف از جمله مسئولان رده بالای کشوری داشته و بتوانند در اجتماع آن‌گونه که باید حضور یابند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسئولیت‌پذیری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک انسان موفق است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان خبرنگار، هنگامی که موظف می‌شوند مراسمی را پوشش دهند یاد می‌گیرند که بیش از پیش مسئولیت‌پذیر باشند؛ از این رو هنگامی که افراد از دوران نوجوانی که برهه‌ای مهم در ساختن شخصیت هر انسانی است، بتوانند این ویژگی را در خود نهادینه سازند، طبیعی است که در جامعه فردی موفق‌تر خواهند بود.

شایسته ذکر است، در طول این برنامه دانش‌آموز خبرنگاران شرکت کننده در این برنامه به بیان تجربیات کسب کرده خبرنگاری در زندگی خود و همچنین بیان نقطه نظرات و انتقادات در این حوزه پرداختند.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار