نگاهداری در افتتاحیه نخستین رویداد ملی اقدام:

حکمرانی کشور نیازمند بازآرایی مردمی است

لازمه رشد و توسعه مردم و جامعه، مشارکت آنها در اداره کشور است

تهران (پانا) - رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت حکمرانی کشور نیازمند بازآرایی مردمی است ما باید به طور حداکثری نقش آفرینی مردم را تعریف و نهادینه کنیم.

کد مطلب: ۱۳۰۵۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
حکمرانی کشور نیازمند بازآرایی مردمی است

بابک نگاهداری در افتتاحیه نخستین رویداد ملی اقدام، اظهار کرد: جوهره این رویداد بحث مردمی‌سازی است و مردمی‌سازی یکی از شعارهای اصلی مجلس یازدهم است بنابراین برنامه رویداد ملی اقدام در راستای رویکردهای چهارگانه مجلس یازدهم است.

وی افزود: لازمه رشد و توسعه مردم و جامعه، مشارکت آنها در اداره کشور است یعنی حکمرانی به مردم نیاز دارد و رشد کشور در گرو مشارکت مردم است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: نمایندگی حوزه مردم با گروه‌ها و تشکل‌های مردمی شکل می‌گیرد؛ این گروه‌‌های مردم نسبت به بخش دولتی چابک‌تر هستند و نسبت به بخش خصوصی اجتماعی‌تر فعالیت می‌کنند. در قانون اساسی تاکید شده که دولت وظیفه جلب مشارکت مردم را دارد. توسعه نظارت مردمی و مطالبه‌گری مردم در قانون اساسی تاکید شده است؛ بنابراین قانون اساسی چه در تصمیم‌گیری و چه در نظارت و چه در اجرا به حضور و مشارکت جدی مردم تاکید دارد.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌ها در دوره جدید بر عدالت، اندیشه‌ورزی و ‌نوآوری تاکید دارد، ادامه داد: ما در بحث مشارکت مردم، ضعف آموزش گفتمان داریم و ریل‌گذاری مناسب برای مشارکت مردم انجام نشده است. باور مردم به اراده حاکمیت برای مشارکت‌جویی است. ما در مرکز پژوهش‌های مجلس معتقدیم که حکمرانی کشور نیازمند بازآرایی مردمی است ما باید به طور حداکثری نقش آفرینی مردم را تعریف و نهادینه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار