تاکید بر تقویت تعاملات مرکز پژوهش‌ها و وزارت میراث فرهنگی در حوزه کار کارشناسی

تهران (پانا) - رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه‌ای مشترک بر لزوم تقویت تعاملات مرکز پژوهش‌ها و وزارت میراث فرهنگی در حوزه کار کارشناسی و پژوهشی تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۳۰۳۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر تقویت تعاملات مرکز پژوهش‌ها و وزارت میراث فرهنگی در حوزه کار کارشناسی

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه دو طرف راهکارهای ارتقای همکاری بین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مورد ارزیابی قرار دادند.

بابک نگاهداری در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در مرکز پژوهش‌های مجلس در ۱۱ ماه گذشته، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به دنبال استفاده از توان و ظرفیت‌ مراکز علمی و پژوهشی و سازمان‌های مختلف در عرصه ارایه کار کارشناسی و پژوهشی به نمایندگان محترم در خانه ملت است و در این مسیر آماده هرگونه همکاری و تعامل است.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس در طول یک سال گذشته توافق‌نامه‌های همکاری مشترکی را در راستای هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت دوجانبه با انجمن‌های علمی، دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، به امضا رسانده است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه این مرکز می‌تواند نقطه اتصال کار کارشناسی بین قوای سه‌گانه باشد،‌خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس این آمادگی را دارد پیش از تدوین طرح یا لایحه جلسات مشترکی را با کارشناسان دولت و قوه قضاییه برگزار نماید تا طرح‌ها و لوایح پیش از ارائه در مجلس به طور کامل و دقیق‌تری مورد چکش‌کاری و در جریان کارکارشناسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس در راستای حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی، تقویت گردشگری و ارتقای نقش صنایع دستی در تولید ملی، گزارش‌های متعددی را حمایت کرده است که امیدواریم تا این گزارش‌ها در امر تقنین و نظارت به تقویت این حوزه‌ها منتهی شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با تبریک فررسیدن هفته دولت ابراز امیدواری کرد تا همکاری این مرکز و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی به تقویت امر کارشناسی در فرایند قانونگذاری منتهی شود.

سیدعزت الله ضرغامی نیز در این دیدار با استقبال از همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مرکز پژوهش‌های مجلس، تاکید کرد: همکاری‌هایی از این دست زمینه‌ساز پیشبرد امور کشور را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه تقنینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچون قانون جامع وزارتخانه، خلاءهایی وجود دارد که امیدواریم با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی این نیازها مرتفع شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در زمینه پژوهش و کار کارشناسی پارلمانی هر گونه همکاری به تقویت تبدیل طرح‌ها و لوایح به قانون منجر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار