دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان مطرح کرد؛

تسهیل‌گری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برای برپایی آیین اربعین حسینی

تهران (پانا) - دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت امیدواریم شاهد حضور پررنگ دانش‌آموزان در مراسم اربعین امسال باشیم و ان‌شالله در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه در موکب‌های انصارالمهدی پذیرای آنها هستیم.

کد مطلب: ۱۳۰۵۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تسهیل‌گری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برای برپایی آیین اربعین حسینی

حسین تاریخی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: چهاردهمین کنگره اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از ۱۲ تا ۱۴ شهریور ماه در اردوگاه دانش آموزی باهنر برگزار می‌شود. کنگره بزرگترین رکن انجمن اسلامی است و همزمان با برگزاری این کنگره سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی سال پیش‌رو بررسی خواهد شد تا با آغاز سال تحصیلی خط مشی و سیاست‌ها مشخص شده باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات شورای مرکزی اتحادیه انحمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عنوان کرد: این انتخابات همزمان با برگزاری کنگره انجام خواهد شد و دانش‌آموزان حاضر در این اجلاس که از ابتدای تابستان در رده‌های مدرسه‌ای، شهری و استانی رقابت کرده بودند، به عنوان منتخبان استانی در کنگره حاضر خواهند بود.

تاریخی افزود: یکی از محورهایی که در این کنگره مورد بحث و بررسی بین دانش‌آموزان و مسئولان حاضر در کنگره قرار خواهد گرفت، «کنکور» است که با توجه به فراز و نشیب‌ها و اظهارات مختلفی که درباره آن مطرح شده و ابهاماتی به وجود آمده، مسئله‌ بسیار مهمی است. محور دوم در رابطه با کتب درسی و تغییراتی است که در این کتب برای آینده انجام می‌شود اما در این میان، کمتر به موضوع تناسب حس و حال و نیازهای بچه‌ها با کتب درسی پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم انسجام‌بخشی خوبی در کنگره میان استان‌ها رقم بخورد، تصریح کرد: امسال بعد از دو سال، امیدواریم شروع سالی بدون دلهره و اضطراب ناشی از کرونا را آغاز کنیم.

وی درباره آیین بزرگ و معنوی اربعین حسینی و تسهیل‌گری این اتحادیه در برپایی اجتماع پرشور و باشکوه اربعین گفت: خوشبختانه اربعین در ایام سال تحصیلی نیست و امکان حضور دانش‌آموزان بیشتری همراه با خانواده‌هایشان در این مراسم معنوی فراهم خواهد شد. امید است شاهد حضور پررنگ دانش‌آموزان در مراسم اربعین امسال باشیم. ان‌شالله در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه در موکب‌های انصارالمهدی پذیرای دانش‌آموزان هستیم و آن‌ها را بدرقه خواهیم کرد. همچنین مراسمی به میزبانی هیئت انصارالمهدی در کربلا خواهیم داشت تا دانش‌آموزان به‌خصوص افرادی که عضو اتحادیه هستند در آن شرکت کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: برخی از دانش‌آموزان اتحادیه، موکب‌های سیار دارند و ما با در اختیار قرار دادن اقلام امدادی و سایر ملزومات مورد نیاز، انن اقلام را توسط دانش‌آموزان به دست زائران خواهیم رساند. هدایایی با عنوان پویش «نذر قدم‌های زینب» نیز تدارک دیده شده که در اختیار زائران و نوجوانان و جوانان عراقی می‌شود.

همچنان نگرانی‌هایی درباره کنکور وجود دارد

تاریخی در پاسخ به سوالی در رابطه با مصوبات جدید کنکوری گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه روبه جلویی است، اما همچنان نگرانی‌هایی در پی دارد و برخی بچه‌ها دچار سردرگمی و اضطراب شده‌اند. از سوی دیگر زیرساخت‌های برگزاری امتحانات به صورت نهایی از علامت سوال‌های جدی هستند که امید است به این دغدغه‌ها پاسخ داده شود. اما در نهایت اینکه کنکور متناسب با ارائه کیفیت آموزشی برگزار و از دامنه و فشار آن کاسته شود و پذیرش دانشجو را به یک سال معطوف نکنیم، می‌تواند گام رو به جلویی باشد که امید است مقدماتش را فراهم کنند.

وی همچنین درباره محتوای غیرمفید کتب درسی اظهار داشت: برخی محتوای کتب درسی برای بچه‌ها مفید نیست و به کرات از سوی دانش‌‌آموزان سوال می‌شود که «این مطلب به چه درد ما میخورد؟» واقعیت این است که برخی از این محتواها در هیچ مقطع زندگی دانش‌آموزان به کار نخواهد آمد. همچنین در کنار آن، مسائل مهمی را داریم که هیچ رد پایی از آنها در محتوای درسی نیست. این انتظار وجود دارد که برخی اصول و ارزش‌های انقلاب در کتب درسی بیاید که جای آنها خالی و محل سوال است که چرا این اتفاق نیفتاده است. به نظر می‌رسد باید حذف برخی محتواها و افزودن مسائلی به محتوای کتب درسی مورد توجه قرار بگیرد.

آموزش ۷۰۰۰ مسئول انجمن برای اردوهای تخصصی

تاریخی در بخش دیگری از سخنان خود یادآورد شد: ما اردوهای تخصصی "طلایه‌داران فردا" را طراحی کردیم که در همه استان‌ها برگزار و بیش از ۷۰۰۰ مسئول انجمن آموزش دیدند و تلاش شد مهارت‌های لازم برای شروع تحصیلی را فرا بگیرند. همچنین محتواهای معرفتی لازم به صورت فشرده در اختیارشان گذاشته شد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی در پایان با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید با حال و هوای اربعینی آغاز می‌شود و امیدواریم با شور حسینی تداوم یابد، عنوان کرد: «طرح انسجام»، اولین برنامه‌ای است که عضوگیری آن در مدارس رقم می‌خورد. همچنین ورود به عرصه فعالیت‌های ورزشی در نیمه دوم پاییز را خواهیم داشت، پررنگ شدن مهارت کار گروهی و جمعی در کنار احیای بازی‌های سنتی و بومی از جمله اهدافی است مد نظر ما است. آسیبی که فرزندان ما در دوران کرونا وارد شد غیرقابل انکار است، دسترسی بی‌محابای دانش‌آموزان و ورود به فضای مجازی اثرات منفی از خودبه جا گذاشته و مدت زمانی که دانش‌آموزان با گوشی سپری می‌کنند به مرحله خطرناکی رسیده است که فردگرایی، انزوا و عدم تمایل به حضور در کارهای جمعی از جمله آسیب‌های آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار