اصغر باقرزاده در دیدار با استاندار خراسان شمالی:

دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیتی باید تنها دروازه ورود به نظام تعلیم و تربیت باشد

تهران (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت فاصله‌گرفتن از شیوه‌های قدیمی جذب دانشجو و معلم از طریق آزمون استخدامی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیتی باید تنها دروازه ورود به نظام تعلیم و تربیت باشد

اصغر باقرزاده در دیدار با استاندار خراسان شمالی ضمن قدردانی از توجه ویژه وی به موضوعات آموزش و پرورش در این استان اظهار داشت: حضور افرادی همچون شما که وارد میدان اقدام و عمل می‌شوند بسیار ارزشمند و مغتنم است. این روحیه نشان از اهمیت آموزش و پرورش برای شما دارد چراکه الحمدلله با لطف پروردگار و با توجه به درایتی که دارید در مباحث آموزش و پرورش پرتلاش حاضر شدید و ما باید قدردان باشیم.

وی افزود: موضوع نیروی انسانی در آموزش و پرورش بسیار مهم است اما متاسفانه در سال‌های اخیر به آن بی‌توجهی شده بود. اینکه می‌گویند دانش پایه نیروی انسانی است و نیروی انسانی پایه همه چیزهای دیگر، موضوعی است که ما آن را به طور جدی مدنظر داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم این است که توجه ویژه‌ای به دانشجویان ورودی به دانشگاه فرهنگیان شود و همه مربیان و معلمان از طریق این دانشگاه و با تکیه بر رویکردهای تربیتی و مهارت‌های مورد نظر وارد نظام آموزش و پرورش شوند؛ بنابراین باید از آزمون‌های استخدامی برای جذب عبور کنیم چون چنین روش‌هایی بدون توجه به ابعاد تربیتی، پرورشی و مهارتی آن‌هم در مجموعه‌ای که هدف اصلی آن باید تربیت بشر باشد، مناسب نیست.

باقرزاده تاکید کرد: هدف ما از سفرهای استانی و گفت‌وگوها و دیدارهای چهره به چهره با مدیران، مربیان و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت این است که علاوه بر تبادل اطلاعات و نظرات، تکمیل کننده مجاهدت‌های این عزیزان باشیم.

وی گفت: متاسفانه آقایان مسئول طی سال‌های گذشته کم‌کاری کردند و تلاشی نداشتند و حالا افرادی مثل شما باید شبانه‌روزی بدوند تا به نقطه 10 سال گذشته برسند.

امکانات استان را از آموزش و پرورش دریغ نمی‌کنیم

محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: جای خوشحالی دارد که در استان خراسان شمالی، شاهد وجود همدلی بین معاونان و مدیران آموزش و پرورش هستیم و این همدلی به پیشبرد بهتر امور و تحقق اهداف متعالی کمک می‌کند.

وی افزود: پیگیری‌های بسیار خوبی در زمینه احداث و تامین فضاهای آموزشی و پرورشی شده است. همچنین تدابیری درخصوص ایجاد و فعالیت هنرستان‌های متناسب با مناطق مرزی اتخاذ شده است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در سالی که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) آن را سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری فرموده‌اند، اعتقاد ما این است که هیچ برنامه‌ریزی بدون توجه به «دانش» که متعلق به نیروی انسانی است، امکان‌پذیر نخواهد بود؛ چراکه پایه و اساس پیشرفت یک کشور مبتنی بر آموزش درست و تربیت فرزندان این مرز بوم و هدفگذاری صحیح در این زمینه است.

حسین‌نژاد تصریح کرد: در نتیجه ما تعهد و اعتقاد قلبی نسبت به آموزش و پرورش داریم و من شخصا تمایل دارم آن چیزی که طبق قانون وظیفه یک استاندار است از آموزش و پرورش دریغ نکنیم.

توجه ویژه به ورزش دختران دانش‌آموز

همچنین ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این دیدار با قدردانی از همراهی استاندار خراسان شمالی گفت: ایشان یک شخصیت و استاندار فرهنگی و حامی فرهنگ هستند و در همین فرصت از همه تلاش‌ها و حمایت‌هایشان تشکر می‌کنیم.

وی افزود: طی 6 ماه گذشته شورای آموزش و پرورش استان فعالیت‌های خود را با جدیت و قوت انجام داده است و جناب استاندار به همراه معاونین و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط در این شورا حضور داشته‌اند.

اکبری ادامه داد: استاندار محترم نگاه‌های تربیتی و پرورشی ویژه‌ای دارند و ما نیز با استفاده از رهنمودهای مقام عالی وزارت و همچنین استاندار محترم کار جهادی و شبانه‌روزی را شروع کرده و فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی اظهار داشت: در حوزه پرورشی، روند ساخت 35 نمازخانه آغاز شده است؛ همچنین با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، اجازه احداث 43 زمین چمن مصنوعی به استان داده شد و در حال حاضر چهار زمین چمن نصب شده است و انشالله در اول مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: علاوه بر اینها 9 سالن ورزشی ویژه مدارس دخترانه از ابتدای مهرماه احداث خواهد شد.

اکبری گفت: امید است با همراهی و همدلی بتوانیم گام‌های موثر و مثبتی برای ارتقا و تعالی تعلیم و تربیت در استان خراسان شمالی برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار