معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

خروجی تربیت چند ساحتی، تربیت دانش‌آموزان موفق نسل فعلی است

کرمانشاه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد خروجی تربیت چند ساحتی، تربیت دانش‌آموزان موفق نسل فعلی است.

کد مطلب: ۱۳۰۵۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
خروجی تربیت چند ساحتی، تربیت دانش‌آموزان موفق نسل فعلی است

تجلیل از برگزیدگان جشنواره تجارب برتر و نوآوری‌های انجمن اولیا و مربیان با حضور معاون پروررشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمانشاه، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک استان و اعضای شورای معاونین برگزار شد.

احمد شایسته، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره تجارب برتر و نوآوری‌های انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد: تربیت چند ساحتی از مهمترین مقوله های آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت است که خروجی آن تربیت دانش‌آموزان موفق نسل کنونی است.

وی با اشاره به نقش موثر تربیتی خانواده گفت: پدر و مادر اولین راهنمایان فرزندان هستند و هر رفتار و فعالیت والدین برای آنها الگوست .

شایسته؛ فاصله ایجاد شده بین فرزندان و اولیاء را یک آسیب دانست و یادآور شد: والدین و معلم باید حلقه اتصال فضای ایجاد شده بین دانش آموزان و خودشان را بیش از گذشته تقویت کنند و استفاده از فکر و اندیشه اولیاء در برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش، که زمینه‌ساز تحقق اهداف پرورشی و آموزشی در سند تحول بنیادین است را مهم قلمداد کنند.

وی افزود: ارتقای اعتماد متقابل اولیا و مربیان و تقویت نقش‌آفرینی مثلث دانش‌آموزان، مدرسه و خانواده و حضور اولیا در اداره مدارس از اولویت های آموزش و پرورش است.

وی هدف از برگزاری اینگونه جشنواره ها را ایجاد نوآوری در فعالیت های انجمن های اولیاء و مربیان و همچنین ارتقای کمی و کیفی امور آموزشی و پرورشی مدارس دانست و اضافه کرد: انجمن اولیا و مربیان خلاق، انجمنی است که علاوه بر تلاش و کوشش برای انجام ماموریت ها و تحقق اهداف آموزشی و پرورشی مدرسه، ایده ها و طرح ها و فعالیت های بدیع و جدیدی ارائه یا اجرا می‌کند، به نحوی که اهداف آموزشی، پرورشی، فرهنگی و عمرانی مدرسه را تحت تاثیر قرار دهد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از نفرات برتر جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار