چمران در آیین آغاز به کار عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام(ع) تاکید کرد؛
تاثیر پروژه ادامه یادگار امام(ره) بر بار ترافیکی بزرگراه امام علی(ع)
تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت که بزرگراه یادگار امام(ره) یک بزرگراه شمالی- جنوبی در غرب تهران است که ادامه آن میتواند بار ترافیکی این پهنه از غرب تهران را کم کند.
مهدی چمران در مراسم آغاز به کار عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) گفت: از این پروژه خاطرات تلخ و شیرینی داریم؛ در شروع کار آن تاکید داشتیم که در دو سطح همسطح و غیر همسطح اجرا شود تا مانند بزرگراه نواب نشود لذا طراحی و اجرای طرح جدید چند سال طول کشید.
وی افزود: قرار بود این پروژه ادامه پیدا کند و طرح ادامه آن هم به طرف غرب و هم به طرف جنوب بود که مسیر را سریع و راحت خواهد کرد، البته طرح دیگری نیز وجود دارد که به سمت میدان نهم دی ادامه پیدا کند.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بزرگراه یادگار امام یک بزرگراه شمالی جنوبی در غرب تهران است و حتی می تواند از بار ترافیکی بزرگراه امام علی(ع) که آن هم یک بزرگراه شمالی-جنوبی در شرق تهران است، هم کم کند.
وی با اشاره به توقف عملیات عمرانی طرح توسعه بزرگراه یادگار امام در دوره گذشته مدیریت شهری بیان کرد: متاسفانه شاهد بودیم در ۴ سال گذشته عملیات عمرانی این بخش متوقف شد اما خوشبختانه در دوره جدید این پروژه جزو اولویت های شهرداری تهران است.
چمران یادآور شد: شورای شهر نیز در بودجهریزی پروژه یادگار امام(ره) را نیز جزو اولویت های خود قرار داد و امیدواریم هرچه زودتر شاهد دسترسی مردم به جاده ساوه و آزادراه راه تهران- قم باشیم.
وی با اشاره به طرح توسعه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) تاکید کرد: اجرای طرح توسعه غربی این بزرگراه نیاز به بودجه بالایی دارد چرا که در این محور معارضان ملکی زیادی قرار دارد و برای تملک آن که بیشتر ریزدانه هستند نیاز به منابع مالی زیادی دارد.
رئیس شورای شهر تهران در انتهای صحبت های خود گفت: اعتقاد داریم با اجرای این بخش از بزرگراه یادگار امام(ره) بافت فرسوده اطراف بخش غربی این بزرگراه نیز دچار تحرک شده و وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.
ارسال دیدگاه