چمران: اصول معماری مسجدسازی در برخی مساجد رعایت نشده است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر معماری اسلامی و ایرانی در مسجدسازی گفت در برخی مساجد اصول معماری مسجدسازی رعایت نشده است.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
چمران: اصول معماری مسجدسازی در برخی مساجد رعایت نشده است

مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به روز مسجد گفت: مسجد جایگاه خاصی در معماری و شهرسازی اسلامی دارد و مساجد محور یک محله برای زندگی بودند و شهر بر محور مساجد شکل می گرفته است. مساجد ما، مورد افتخار است. هم از نظر معماری و هم قدمت و پایداری آن. اکنون متاسفانه برخی مساجد هستند که اصول معماری مسجدسازی در آن رعایت نشده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که فضای مسجد باید دعوت کننده به سوی عبادت باشد، گفت: در دوران بعد از انقلاب اسلامی برنامه‌هایی طراحی شد که که مساجد بر اساس اصول ساخته شود و ما در شورای شهر مصوباتی برای ساخت اصولی داشتیم و پیگیر اجرای آن هم بودیم.

چمران با اشاره به برخی سخنان مبنی بر به هم ریختگی معماری بعد از انقلاب گفت: معماری ما در در دوران پهلوی دوم به هم ریخت و یک بهم ریختگی در معماری به وجود آمد. بعد از انقلاب اسلامی تلاش کردیم به معماری اصلی خود که معماری اسلامی و ایرانی بود بازگردیم ولی آن روش ادامه پیدا کرد و کمیته نماها به کمیته مساجد برای بازگشت به همین معماری، تشکیل شده تا آن چه ساخته می‌شود بر اساس این اصول باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار