در کارگاه عملی برنامه‌ریزی اردوهای دانش‌آموزی عنوان شد:

اردو ابزاری مؤثر در پرورش، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است

زاهدان (پانا) - معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان گفت امروزه اردوهای تربیتی می‌تواند به‌عنوان یک ابزار مؤثر در پرورش و رشد و شکوفائی نسل آینده‌ساز جامعه اسلامی ایران محسوب شود.

کد مطلب: ۱۳۰۳۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اردو ابزاری مؤثر در پرورش، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است

نسرین حاجی علی بیگی در کارگاه عملی برنامه ریزی اردوهای دانش‌آموزی که ویژه دانشجویان آموزش ابتدایی فارغ‌التحصیل از دانشگاه فرهنگیان در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد، اظهار کرد: اردوها، فرصت‏‌های بسیار بزرگی برای تقویت مهارت‌‏های اجتماعی کودکان از طریق توسعه روابط اجتماعی قبلی و ایجاد روابط جدید فراهم می کنند.

وی افزود: بنابراین یکی از برنامه‌های مهم و قابل توجه که در رشد و شکوفائی شخصیت فردی و اجتماعی دانش آموزان و غنی ساختن اوقات فراغت آنان نقش بسزایی دارد، اردو و فعالیت‌های اردویی است و این زمانی می‌تواند یک اردوی مؤثر باشد که با برنامه‌ریزی صحیح و زمان بندی لازم و اهداف مشخص همراه باشد.

حاجی علی بیگی با بیان اینکه آموزگاران در مقطع ابتدایی نفوذ و تاثیرگذاری ویژه‌ای بر دانش آموزان دارند، ادامه داد: آموزگاران می‌توانند با استفاده از فعالیت‌های گروهی، مهارت‌های اجتماعی و تشکیلاتی در شکل‌گیری شخصیت و هویت اجتماعی و فرهنگی کودک و نوجوان نقش بسیار مهمی ایفا کنند که برگزاری اردو و مدیریت آن یکی از این فعالیت هاست.

حاجی علی بیگی در ادامه به معرفی تشکل‌های مختلف دانش آموزی پرداخت و گفت: سازمان دانش آموزی در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیز بیانیه گام دوم انقلاب از جایگاه رفیعی برخوردار است.

در این کارگاه در مورد فعالیت‌های سازمان و مهارت‌های تشکیلاتی مثل فریاد شادی، صف جمع و نیز برگزاری اردوهای مفید و هدفمند آموزش های لازم به دانشجویان داده شد.

گفتنی است مدرسان سازمان دانش آموزی احمد بامری، عباس دهمرده و قائمه رخشانی نیز در این کارگاه به ارائه آموزش های تخصصی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار