همایش دختران مکتبی در قم برگزار شد

قم(پانا)- همایش دختران مکتبی امروز در سال همایش های غدیر قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
همایش دختران مکتبی در قم برگزار شد

همایش دختران مکتبی ویژه دختران متوسطه اول و دوم امروز اول شهریور در سال همایش های غدیر قم برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر طی سخنانی در این همایش با اشاره به شهادت مظلومانه ی امام سجاد(ع) اظهار کرد: یکی از مهم ترین نگرانی های امام سجاد(ع) برای دختران بودو غصه دختر ها رو میخوردند و گریه می‌کردند.
وی افزود:زمانی که سهل ساعدی به خدمت امام رسید، امام نگفتند تشنه و یا گرسنه هستم، نگفتند تازیانه خوردم و حتی نگفتند پدر و عمو هایم را به شهادت رساندند، فرمودند این شامیان نامرد به دختر های ما بی ادبی می‌کنند.
وی ادامه داد: سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرموند ما ملت امام حسینیم، ملت امام حسین(ع) یعنی حضرت رقیه و سکینه(س)یعنی مردان ما سر می‌دهند تا چادر از سر ناموس شیعه گرفته نشود.
در ادامه، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف کشور عنوان کرد: تصور بعضی ها از امام سجاد(ع) این است که ایشان فقط بیمار بودند و گریه می کردند و آن امام بزرگوار فقط 24 ساعت یا یک مقدار بیشتر در همان صحنه کربلا بیمار بودند ولی برخی فکر می‌کنند کل عمرشان بیمار بودند.
وی افزود: یکی از مهم ترین کار های امام سجاد این بود که بیش از 2000 نفر از برده ها را خریداری و تربیت کردند و تشکیلات و شبکه ساختند.
هاشمی ادامه داد: بسیاری از شاگردان امام باقر و امام صادق(ع)کسانی بودند که در شبکه امام سجاد فرزندان همین غلامان خریداری شده بودند؛ در واقع در سخت ترین شرایط ایشان تشکیلات درست کردند.
وی تاکید کرد: همه شما دختران باید شهید سلیمانی باشید، جبهه دار و فرمانده باشید.

در همایش فوق، نفیسه علمی نیک کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان قم و کارشناسان امور بانوان و جوانان نواحی آموزش و پرورش قم نیز حضور داشتند.

در این همایش از فاطمه سرودلیر، فعال رسانه ای، دبیر شیمی ناحیه یک قم و فرزند همکار فرهنگی به عنوان خبرنگار نمونه در حوزه حجاب تقدیر شد.
دانش آموزانخبرنگار: نگین گائینی، سحر جوکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار