امام جمعه شهرستان قدس:

خمیرمایه اصلی امر به معروف و نهی از منکر دلسوزی و خیرخواهی است

شهرقدس ( پانا)- امام جمعه شهرستان قدس گفت: خمیرمایه اصلی امر به معروف و نهی از منکر دلسوزی و خیرخواهی است، اما اگر خود امر به معروف و نهی از منکر نتواند حس خیرخواهی و دلسوری را منتقل کند، اثر نمی گذارد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
خمیرمایه اصلی امر به معروف و نهی از منکر دلسوزی و خیرخواهی است

رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه های نماز جمعه گفت: خمیر مایه اصلی امر به معروف و نهی از منکر دلسوزی وخیر خواهی است، اما اگر خود امر به معروف و نهی از منکر نتواند حس خیرخواهی و دلسوری را منتقل کند اثر نمی گذارد، بنابراین یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر تاثیرگذاری آن است که فقها و علما و مفسرین برآن تاکید دارند و به اعتقاد آن ها امر به معروفی که اثر نگذارد بیهوده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری و امام خمینی در چهل حدیث درباره امر به معروف و نهی از منکر فرموده اند «که شما باید ببینید چطور می‌توان اثر گذاری کرد، که همان طور امر به معروف و نهی از منکر کرد، و نباید به بهانه اثرگذار نبودن از این دو واجب دینی شانه خالی کرد»، پس باید راه تاثیر گذاری امر به معروف و نهی از منکر را پیدا کرد و الویت در اینجا با ترویج معروف و دعوت به خوبی ها است.

امام جمعه شهرستان قدس افزود: امر به معروف مقدم است بر نهی از منکر وقتی در جامعه خوبی ترویج شود خود به خود منکرات از بین می‌رود. اگر ما در جامعه جلو تخلف از قانون و قانوشکنی را بگیریم بسیاری از منکرات حذف و خیلی از مسایل اجتماعی درست می‌شود . اگر هنجارهای مناسب در جامع ترویج شود ناهنجاریها حذف خواهند شد

وی همچنین با اشاره به وجود بی‌کاری دربین جوانان در سن کار و مناسبت امروز با صنایع کوچک گفت: ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع کوچک و متوسط از اولویت‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب ابلاغ کردند و همه دستگاه‌ها باید از آن حمایت کنند.

خطیب نماز جمعه در ادامه با اشاره به روز بیست و سوم مرداد روز مقاومت اسلامی که یاد آور پیروزی حزب الله لبنان درجنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونسیتی تا دندان مسلح است اشاره کرد و گفت: که به پشتوانه پروردگار عالم و منطق گفتمان مقاومت انقلابی حزب الله لبنان در ۳۳روز مقاومت پیروز شد. حزب الله لبنان در این روزهای گذشته در جنگ سه روزه موفق شدند، با پاسخ های موشکهای جهاد اسلامی تا عمق مناطق اشغالی، سامانه پدافندی گنبد آهنی رژیم صهیونسیتی را در هم بشکنند و نشان دادند که مقاومت پیروز ، و رژیم صهیونسیتی در حال نابود شدن است . تنها راه آزاد سازی فلسطین و قدس شریف مقاومت است .

وی درپایان منطق مقاومت و آزادگی و ایستادگی و استکبار ستیزی و عزت خواهی مردم ایران را درس عاشورای امام حسین (ع) دانست .

خبرنگار دانش‌آموز: طاها علی محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار