معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

دستاوردهای ورزشی آموزش و پرورش در چندماه اخیر بی‌نظیر بوده است

ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی به تنوع‌بخشی محیط‌های یادگیری کمک می‌کند

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی و بهره برداری از هزار فضا در مدت زمان شش ماه را دستاوردی بی‌نظیر دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۳۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهای ورزشی آموزش و پرورش در چندماه اخیر بی‌نظیر بوده است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صادق ستاری‌فرد در میزگرد سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و‌ پرورش سراسر کشور ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش به خاطر فراهم آوردن این فرصت بی‌نظیر، اظهار کرد: صحبت‌ها و مباحث مطرح شده در اجلاس، درس‌آموز بود و انشالله مهر امسال نیز یک مهر بانشاط و متفاوت داشته باشیم.

وی افزود: حضرت امام(ره) می‌فرمایند تربیت و تزکیه مقدم بر تعلیم است؛ این امر سیاست ما را در تعلیم و تربیت به عینه روشن می‌کند چراکه این جمله برگرفته از آیه شریفه قرآن است. در کنار این موضوع، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) موضوعی را مطرح فرمودند با این مضمون که اگر به من بگویید از جوانان چه می‌خواهم، بر تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید می‌کنم.

ستاری فرد ادامه داد: آیات متعدد قرآنی نیز صراحتا به این موارد اشاره کرده است. همه ما با داستان طالوت آشنا هستیم؛ از این داستان می‌توانیم برداشت کنیم که عنصر دانش و آمادگی جسمانی بسیار اهمیت دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین بر ۶ ساحت تاکید شده و ساحت زیستی و بدنی یکی از این ساحت‌ها است؛ در واقع، این موضوع برگرفته از منویاتی است که در معارف اسلامی مورد تاکید قرار دارد.

وی تصریح کرد: اگر سیاست اول وزارتخانه، تربیت تمام ساحتی است باید به دنبال معلم تمام ساحتی برویم. پیشران تحقق تربیت تمام ساحتی، تحقق ساحت زیستی، بدنی، عبادی اعتقادی و اخلاقی است و اگر تربیت مقدم بر تعلیم است، باید بگوییم سلامت مقدم بر تعلیم و تربیت خواهد بود.

ستاری فرد اظهار داشت: شیوع کروناویروس باعث ایجاد اخلال در سلامت دانش آموزان شد و نظام تعلیم و تربیت را هم با اخلال مواجه کرد؛ در سند تحول بنیادین نیز ورزش، سلامت جسمی روحی و تفریحات سالم مورد تاکید است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: مبتنی بر شعار دولت مردمی، هزار مجموعه را تحت عنوان طرح شهید خرازی آزاد کردیم و رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار دادیم. در گام دوم نیز طرح شهید سلیمانی را اجرا می کنیم و با ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی به تنوع بخشی محیط های یادگیری می‌پردازیم.

وی ادامه داد: ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی و بهره برداری از هزار فضا در شش ماه اقدام بی‌نظیری است. بیش از ۱۴۰ هزار معلم در فعالیت‌های ورزشی مشارکت کردند. اگر قرار است بیانیه گام دوم محقق شود باید بدانیم که نقش اصلی را نیروی انسانی دارد.

ستاری فرد تصریح کرد: در ۱۰ رشته ورزشی، مسابقات را برگزار کردیم که سازمان صدا و سیما مسابقات ورزشی دانش آموزان را به صورت زنده پخش کرد که این امر باعث افزایش مشارکت دانش‌آموزان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار