معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

بیش از 200 مشاور در سطح مدارس زنجان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد بیش از 200 مشاور در سطح مدارس زنجان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 200 مشاور در سطح مدارس زنجان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند

خانه دانش‌آموزی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی با حضور جمعی از مسئولان استان، امروز (یکشنبه 30 مرداد) در اردوگاه امام خمینی(ره) زنجان افتتاح شد.

حسین میرزایی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم با بیان اینکه افتتاح خانه دانش‌آموزی، مقدمه‌ای بر اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌هاس اجتماعی است، گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر بیش از هر چیز دیگری موجب نگرانی در حوزه تعلیم و تربیت و خانواده‌ها است.

وی اظهار کرد: عوامل مخاطره‌آمیز که سلامت روانی و اجتماعی نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد نیز روزبه‌روز در حال گسترش است.

میرزایی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، برنامه‌های متنوعی در قالب‌های رسمی و غیررسمی برنامه‌ریزی کرده و مسائل آگاهی‌بخش در کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی وارد شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از 200 مشاور در سطح مدارس استان افزود: این مشاوران در کنار مطالبی که در کتاب‌های درسی آمده، اقدام به تبیین مسائل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در مدارس می‌پردازند ضمن اینکه در مدارس فاقد مشاور نیز از ظرفیت رابطان استفاده می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: گنجاندن مطالب درسی و همچنین تلاش‌های مشاوران شاید جوابگوی حجم زیاد آسیب‌های اجتماعی نباشد که این امر نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و تحصیل مجازی سبب حضور بیش از پیش دانش‌آموزان در فضای مجازی شد که نیازمند ساماندهی است، ابراز کرد: فضاهای پرورشی، فرهنگی و اردوگاه‌های آموزش و پرورش بعد از 2 سال شرایط کرونایی، بازگشایی و فعال شده و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 40 اردو با میانگین هر اردو حداقل 100 نفر در اردوگاه امام خمینی(ره) زنجان برگزار شده است.

میرزایی با بیان اینکه این اردوها به‌صورت تربیتی و یک‌روزه هستند که با حضور اولیا برگزار می‌شوند، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که برنامه‌های پیشگیری در طول سال و با هماهنگی مدارس در این اردوگاه اجرا شوند.

وی با بیان اینکه اجرای چنین برنامه‌هایی نیازمند اختصاص منابع پایدار است، ابراز کرد: منابع مالی پایدار به پایداری در اجرای برنامه‌ها کمک می‌کند که در این زمینه نیاز به کمک تمام دستگاه‌های فرهنگی داریم.

میرزایی بیان کرد: طرح ارتباط خانواده با مدرسه، امسال جزء برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش استان زنجان است.

خبرنگار: بهنام آقاجانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار