مشاور دبیرستان مخدره مرآتی:

برنامه ریزی نیازمند هدفگذاری و تلاش در جهت رسیدن به هدف است

نیشابور (پانا)- مشاور دبیرستان مخدره مرآتی گفت: برنامه ریزی نیازمند هدف گذاری و مهم تر از همه تلاش برای رسیدن به اهداف است.

کد مطلب: ۱۳۲۵۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی نیازمند هدفگذاری و تلاش در جهت رسیدن به هدف است

فاطمه شادفر، مشاور دبیرستان مخدره مرآتی در گفت‌و‌گو با پانا گفت:«برنامه ریزی، وسیله ای است که ما را به اهداف و آرمان‌هایمان می رساند. افرادی که در زندگی خود رویا یا آرزوی بزرگ دارند، وسیله رسیدن به آن برنامه ریزی است.»

وی ادامه داد: «برنامه ریزی نیازمند هدف گذاری و مهم تر از همه تلاش برای رسیدن به اهداف است. مدیریت زمان، آگاهی بر نقاط قوت و ضعف، خودشناسی و افزایش تدریجی ساعات مطالعه از جمله نکاتی است که دانش آموز باید در برنامه ریزی خود رعایت کند.»

شادفر افزود: «مکان مطالعه در سطح یادگیری و درک مهم درس‌ها بسیار اهمیت دارد. سکوت، موجب افزایش تمرکز در درس خواندن می‌شود. برنامه ریزی مناسب موجب داشتن عملکردی درست و جلوگیری از افکار منفی ذهن می‌شود.»

وی مثبت اندیشی، داشتن ذهن منسجم، آرامش، تمرکز بالا و کاهش استرس را از جمله موضوعاتی دانست که تاثیرات مهمی در برنامه ریزی دارند.

شادفر اشاره کرد: «مرحله ای از برنامه ریزی، مدیریت زمان مطالعه است که دانش آموز باید از عواملی که باعث هدر رفتن زمان می شود، دوری کند.»

دانش آموز خبرنگار : یاسمن همتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار